Avgift vid avbokning?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Avgeek, 6 Mars 2016.

  1. Avgeek

    Avgeek Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej :)
    Bokade nyss en ARN-HKG i Business (D-klass) och villkoren säger följande kring biljetten:

    SAS Business

    Changes: Rebooking is permitted within the same fare level. In case of upgrading to a higher fare, the difference between the fare paid and the higher fare will be added.

    Refund: Ticket and fuel surcharge are refundable. Partly used tickets may provide limited refund.

    Jag har dock varit med om att flygbolag tagit ut någon form av admin avgift även vid flexibla Fares och då är min fråga - denna biljett som är fullt flexibel, tillkommer några andra utgifter vid återbetalning ?
     
  2. Farebasis

    Farebasis Medlem

    Hej!

    Då ska det stå unde penaltyn. Men skulle bli förvånad om SK tar avgift för detta.
    Bokar du däremot via resebyrå kan deras villkor tillkomma och då kan avgifter uppstå.
     
  3. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Visst, speciellt på long-haul är många flygbolags billigare Business-biljetter behäftade med restriktioner, även SAS (på long-haul). Men du har köpt en relativt dyr biljett som är om och avbokningsbar...

    Dock som sagts. Vissa TA har hanteringsavgifter...
     
  4. WF789

    WF789 Medlem

    Ort:
    Norge
    Land:
    Norge Norge
    Har du Go/Plus/Business Saver på utreise, og "D-klasse" på returen, og ønsker å avbestille returbilletten etter at utreisen er gjort,
    tror jeg du kan bli belastet et gebyr som tilsvarer differansen opp til enveisreise.
    Om du har "D-klasse" begge veier og gjør tilsvarende, er jeg usikker på om de vil regne om utreisen til C-klasse.
     
  5. Avgeek

    Avgeek Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det var den dyraste biljetten som gick att köpa och anledningen är att jag behöver flexibiliteten. Fare conditions nämner ingenting om någon ombokningsavgift men har haft fullt flexibla fares (t.ex på TK) där de tagit 20 euro i admin avgift för at återbetala. Ingen big deal egentligen men det är en kund som ska betala denna men det är osäkert om jag måste åka dit eller inte. Det var biljetten nedan jag köpte.

    Screen Shot 2016-03-06 at 11.20.18.png
     
  6. jsn

    jsn Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Det du förlorar är väl de 30kr som SAS tar ut i administrativ avgift vid köpet...
     
    Avgeek gillar detta.
  7. Nu tar SAS inte någon bokningsavgift om man bokar online, inte heller administrationsavgift vid avbokning.
     
    011430121 gillar detta.
  8. jsn

    jsn Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Hmmm, har inte tänkt på att de har slutat ta ut denna avgift men det verkar de ha gjort :)
     
  9. NotRyan

    NotRyan Medlem

    I augusti för typ 1 1/2 år sedan eller om det var 2 1/2....
     
    fcx gillar detta.
  10. Persson

    Persson Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Åtminstone på SK så är det bara Long Haul "saver"-fares som har en penalty fee för avbokning, t.ex Z (Biz saver).

    D-klass räknas som en C-klass vad gäller regler, det är helt enkelt en lägre och billigare fare inom SAS Business.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×