Avbokningskostnad på Qatar Airways?

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av KRYSS, 2 November 2017.

1. holmgren75

holmgren75 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar! Hur gör man det? Finns det någon bra mejladress? :)

2. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trist situation, här är länken för att söka kompensation från SAS som @Agö skriver om

SAS - Claim Form

3. Den detaljen är rätt så viktig hade varit bra om den hade kommit med från början.

Så din fråga nu är om det är rimligt att ni får en kostnad på ca 6.000kr OCH/ELLER om det går att få dessa tillbaka?

4. holmgren75

holmgren75 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack så mycket!

5. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De gånger jag avbokat på Qatar har deras mail varit ganska tydliga på hur de räknat. Tex har jag fått redovisat
    "Kindly be informed that, the itinerary was not cancelled 3 hours prior to the departure hence the passenger will be considered as a No-show."

Skillnaden mellan en avbokningsavgift och en "no show" är normalt sett mkt stor på Qatar Airways. Summan låter som en "normal" no-show avgift tycker jag

6. holmgren75

holmgren75 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar! Vilken summa menar du låter som en normal no-show avgift?

7. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag jämför med min biljett, som hade 425€ i no-show ligger din biljett något under, så nivån är inget onormalt. No-show ligger som sagt högt över ändringsavgift, tror att den ofta ligger på omkring 150€-200€

8. Owen Killigan

Owen Killigan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkligen? Eller skämtar du bara? Hela flygplatsen var ju nästan stängt på söndag...

Jag hoppas att det löser sig för holmgren75.

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Här kan du t.ex. läsa.

Inställda plan - bara sitta och invänta information? | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Ingenting säger att snö i Stockholm i februari är extraordinärt. Det finns inte heller något hinder för ett flygbolag att i sin tur söka ersättning från t.ex. ett handlingbolag eller flygplatsoperatören i sig.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!