Det du ska göra är att ringa BA
@
agehall naturligtvis så följer jag dina goda råd.
Jag har i hela mitt liv jobbat med kundrelationer, men med den dam jag fick tala med hade inte ens grundkurs i kundrelationer.
Jag inledde samtalet med att uppge mitt bokningsnummer och problemet, och skattade lite åt att jag skulle landa 6 timmar efter att jag skulle åka med mitt anslutningsflyg, varav hon på barsk öststats engelska informerade att detta var en "robotbokning" som inte tog hänsyn till mina övriga flygningar i bokningen!
Jag sa att jag har bokat flygningen för att flyga BA001, detta gick inte efter som det inte finns några anslutningsflyg mellan ARN och LCY, vilket inte var någon nyhet för mig efter att ha läst mailet.
Jag frågade när jag kunde åka så att jag kunde åka ARN-LCY-JFK, jag informerades på ett bryskt sätt att det vans regler för detta, jag kan åka 3 dagar innan originalbokingen och 14 dagar efter.
När hon sökte på dessa dagar så finns det inga avgångar ARN-LCY under den perioden!
Jag frågade om ARN-LCY var nedlagd eller hade någon typ av säsongs uppehåll, det kan jag inte se i min dator informerades jag av damen. Dess förinnan hade hon säkert informerat mig om reglerna för denna bokningsklass fem till sexgånger.
Jag föreslog några datum nu i oktober, med det var svårt att hitta, men helt plötsligt så hittad hon ut den 2 oktober och hem den 5 oktober, men det skulle bli ett tillägg, jag han att tänka det blir väl en telefonboknings avgift som till kommer, det blir 4,500 svenska kronor sa hon, 3,500.- för ombokning och 1000 kronor för en ny bokningsklass, jag sa det är ju inte jag som har bokat om biljetten utan BA, då drog hon reglerna igen "3 dagar före..........., "Nu kom jag att tänka på vad @
agehall, @
doc och många andra har skrivit här på BC (måste erkänna jag kände mig stolt över mitt självförtroende) Kan Du koppla mig till en Supervisor frågade jag, damen säger att hon är Supervisor, och drar reglerna ännu en gång "man kan 3............. "och hon sa något nytt att detta var en kampanjbiljett och därför var reglerna " man kan......."
Jag informerade henne om att jag alltid har trott att kampanjpriser var till för att få kunder till sitt företag och hennes uppträdande var mera att avskräcka kunder, nu kom reglerna igen "man kan 3 dagar.........., jag avbröt henne och frågade om det var en robot jag talade med eller om jag hade kommit till Ryanair. Nu föreslog hon att BA skulle avboka biljetten och göra en full återbetalning. Jag accepterar detta, och säger att vi kommer aldrig att höras mera eftersom jag inte kommer att boka flera biljetter med BA. Samtalet avbröts utan någon beklagan eller ett tack.
Har kollat mina bokningar på BA bokningen ligger kvar! Har inte heller fått något mail om avbokning.
Om vi träffas någon gång fråga mig om den första upplevelsen på AF när jag hade blivit Guld tack den mycket gudomliga KARIN , och kabinchefen sa att mitt kreditkort var spärrat för att jag inte hade betalt månadräkningen hög och tydligt informerades jag och halv övriga passagerarna i C kabinen men mer om det när vi eventuellt träffas.
@
agehall, jag följde inte dina god råd till 100% och åker inte ARN-LHR, mina regler säger..............
Vad har jag lärt mig av allt detta, jag skall inte vara otrogen utan hålla mig till *A
Tack om någon orkade läsa allt galla jag har skrivit av mig, men jag är upprörd över en person/robot på BA.
Någon som har info om BA kommer att sluta flyga LCY-ARN från vintertidtabellens införande?
Här kommer ett svar
http://www.businessclass.se/forum/b...ondon-city-airport-laeggs-ned.html#post248618