Senaste nytt

Avbokning och förvirrad ombokning

011430121

Medlem
Det du ska göra är att ringa BA
@agehall naturligtvis så följer jag dina goda råd.
Jag har i hela mitt liv jobbat med kundrelationer, men med den dam jag fick tala med hade inte ens grundkurs i kundrelationer.

Jag inledde samtalet med att uppge mitt bokningsnummer och problemet, och skattade lite åt att jag skulle landa 6 timmar efter att jag skulle åka med mitt anslutningsflyg, varav hon på barsk öststats engelska informerade att detta var en "robotbokning" som inte tog hänsyn till mina övriga flygningar i bokningen!
Jag sa att jag har bokat flygningen för att flyga BA001, detta gick inte efter som det inte finns några anslutningsflyg mellan ARN och LCY, vilket inte var någon nyhet för mig efter att ha läst mailet.
Jag frågade när jag kunde åka så att jag kunde åka ARN-LCY-JFK, jag informerades på ett bryskt sätt att det vans regler för detta, jag kan åka 3 dagar innan originalbokingen och 14 dagar efter.
När hon sökte på dessa dagar så finns det inga avgångar ARN-LCY under den perioden!
Jag frågade om ARN-LCY var nedlagd eller hade någon typ av säsongs uppehåll, det kan jag inte se i min dator informerades jag av damen. Dess förinnan hade hon säkert informerat mig om reglerna för denna bokningsklass fem till sexgånger.
Jag föreslog några datum nu i oktober, med det var svårt att hitta, men helt plötsligt så hittad hon ut den 2 oktober och hem den 5 oktober, men det skulle bli ett tillägg, jag han att tänka det blir väl en telefonboknings avgift som till kommer, det blir 4,500 svenska kronor sa hon, 3,500.- för ombokning och 1000 kronor för en ny bokningsklass, jag sa det är ju inte jag som har bokat om biljetten utan BA, då drog hon reglerna igen "3 dagar före..........., "Nu kom jag att tänka på vad @agehall, @doc och många andra har skrivit här på BC (måste erkänna jag kände mig stolt över mitt självförtroende) Kan Du koppla mig till en Supervisor frågade jag, damen säger att hon är Supervisor, och drar reglerna ännu en gång "man kan 3............. "och hon sa något nytt att detta var en kampanjbiljett och därför var reglerna " man kan......."
Jag informerade henne om att jag alltid har trott att kampanjpriser var till för att få kunder till sitt företag och hennes uppträdande var mera att avskräcka kunder, nu kom reglerna igen "man kan 3 dagar.........., jag avbröt henne och frågade om det var en robot jag talade med eller om jag hade kommit till Ryanair. Nu föreslog hon att BA skulle avboka biljetten och göra en full återbetalning. Jag accepterar detta, och säger att vi kommer aldrig att höras mera eftersom jag inte kommer att boka flera biljetter med BA. Samtalet avbröts utan någon beklagan eller ett tack.

Har kollat mina bokningar på BA bokningen ligger kvar! Har inte heller fått något mail om avbokning.
Om vi träffas någon gång fråga mig om den första upplevelsen på AF när jag hade blivit Guld tack den mycket gudomliga KARIN , och kabinchefen sa att mitt kreditkort var spärrat för att jag inte hade betalt månadräkningen hög och tydligt informerades jag och halv övriga passagerarna i C kabinen men mer om det när vi eventuellt träffas.
@agehall, jag följde inte dina god råd till 100% och åker inte ARN-LHR, mina regler säger..............

Vad har jag lärt mig av allt detta, jag skall inte vara otrogen utan hålla mig till *A

Tack om någon orkade läsa allt galla jag har skrivit av mig, men jag är upprörd över en person/robot på BA.

Någon som har info om BA kommer att sluta flyga LCY-ARN från vintertidtabellens införande?

Här kommer ett svar http://www.businessclass.se/forum/b...ondon-city-airport-laeggs-ned.html#post248618
 
Last edited:

Nemo

Medlem
Senator, jag har tänkt i de banorna själv, i hela mitt liv så har jag planerat min kalender och lever efter planeringen, vissa personer har svårt med mina planeringar.
En annan egenskap hos mig är när jag har bestämt ett möte med någon så håller jag tiden, blir irriterad på om motparten inte kommer i tid eller ställer in i sista minuten.
Nu blev det mycket OT.
....
Jag kan rekommendera boken Omgiven av idioter - Thomas Erikson | Adlibris (jag har för mig att jag fick tipset här, men kan inte hitta var). Finns även som e-bok och för den ekonomiske även på e-lib. I synnerhet kapitel 17 Stressfaktorer och Energitjuvar Vad är Stress Egentligen? ger en bra bild på hur olika vi reagerar när det inte går som vi tänkt det och hur vi kan hantera det på varsitt sätt.
 

doc

Medlem
Tråkigt att höra om dina problem med BA 011430121. Förklaringen till ombokningen verkar vara att BA Cityflyer lägger ned linjen LCY - ARN. Konstigt kan jag tycka, då beläggningen oftast varit bra och för att man ganska nyligen ökade frekvensen till tre flygningar på vardagarna. Trist också att höra att du fick ett dåligt bemötande av kundtjänsten. Finns det inte möjlighet att åka till LHR med BA781 eller 783 kvällen före och därefter åka BA001 från LCY på utresan? På hemresan borde du absolut kunna åka med BA 780 från LHR samma dag. Sedan är frågan om de betalar för hotell eller inte.
 

agehall

Medlem
011430121 Har du status hos BA än? Det där låter helt galet... Det var ju inte ens i närheten av kundservice om du frågar mig! Jag antar att du ringde BA's svenska nummer? Om du har Skype skulle jag rekommendera att testa BA i UK eller Singapore och se vad de säger om saken.
Concorde kanske har några andra smarta lösningar?
 

011430121

Medlem
011430121 Har du status hos BA än? Det där låter helt galet... Det var ju inte ens i närheten av kundservice om du frågar mig! Jag antar att du ringde BA's svenska nummer? Om du har Skype skulle jag rekommendera att testa BA i UK eller Singapore och se vad de säger om saken.
Concorde kanske har några andra smarta lösningar?

Jag har bara silver, ringde det svenska numret men blev kopplad till en som pratade engelska vet inte vad hon sitter, jag tyckte att hon bröt på någon öststads dialekt, men här kan jag ha fel.
Nu är resan avbokad, ser jag på bokningen.
Jag vill tillägga till ett inlägg ovan, att jag har hög stresströskel, har i hela mitt liv jobbat med kundrelationer, samt tänkt att det är billigare att behålla en kund än att skaffa en ny kund, har haft betydligt större problem att lösa än detta.

Jag har nog bara haft otur vid mina bokningar hos BA, vid nästa BA Rea kan jag nog intre hålla mig, kommer och sitta och leta efter ett resmål som passar mig.
Denna resa skulle ha givit mig 500 TP om jag har förstått det hela.
 

agehall

Medlem
Ja, du måste ha haft extrem otur. Visst finns det många puckon i deras kundtjänst, men du verkar ha lyckats få prata med dem alla.

Efter dessa erfarenheter förstår jag om du inte vill fortsätta med BA. Jag tycker dock det är synd att din biljett avbokades och jag tycker du ska ta och skriva ett klagomål till BA om hur detta hanterats. Det är helt oacceptabelt imho.
 

doc

Medlem
Jag instämmer i det agehall skriver ovan. Du måste verkligen haft maximal otur. Tycker också det var synd att allt blev avbokad och tycker absolut du ska skriva till BA och klaga på hanteringen av det hela. Tycker absolut det borde gått att lösa för dig. Jag förstår också att du blir negativt inställd till BA efter allt du varit med om.
 

EricT

Medlem
Jag som verkligen gillar BA, blir väldigt upprörd när jag hör detta. Det här tror man bara inte händer... Men men, det kanske finns skäl för vissa (inte undertecknad ännu) att ompröva valet av flygpartner.
 
Toppen