Avbokning av SAS flexibla biljetter?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av FF#1, 16 April 2013.

  1. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Om man har en flexibel återbetalningsbar SAS biljett, hur sent går den att boka av?
    Fram till check in eller även efter check in?
     
  2. MartinH

    MartinH Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Det går bra att boka av efter man checkat in.
     
  3. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Tackar, har ev. ett uppdrag som kräver att biljetten kan avbokas relativt sent.
     
  4. Wendestam

    Wendestam Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    För ett par år sedan avbokade jag efter boarding och det gick bra då. I.o.f.s bara en ARN-CPH, men i klass C.
     
  5. flygtoken

    flygtoken Medlem

    Utdraget från SAS

    Economy Flex

    Ombokning: Fri ombokning inom samma prisnivå. Vid ombokning till ett högre pris tillkommer mellanskillnaden mellan det ursprungliga priset och det nya.

    Återbetalning: Biljetten och bränsletillägget är återbetalningsbara.

    Barnrabatt: 2-11 år 25% rabatt. 1 barn under 2 år utan kostnad. Ingen rabatt på skatter, avgifter eller bränsletillägg.


    Economy Full Flex

    Ombokning: Tillåten utan extra kostnad.

    Återbetalning: Biljetten och bränsletillägget är återbetalningsbara.

    Barnrabatt: 2-11 år 25% rabatt. 1 barn under 2 år utan kostnad. Ingen rabatt på skatter, avgifter eller bränsletillägg.
     
  6. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för alla svar, nu löste det sig någon timme innan jag var tvungen att boka resa, men det är bra att veta att det verkligen går bra att boka av sent så man slipper vaska en biljett eller åka en "liten milage" run när egentligen inte har tid.
     
  7. darthsidious

    darthsidious Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hur nära inpå flygningen går det omboka en full flex eller flexible biljett i USA?
     
  8. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    En annan fråga på samma ämne.
    Jag ringde och avbokade en resa i tisdags (gick inte att göra via nätet). Resa med SAS+ och enligt båda jag pratade med på SAS kundtjänst så var den 100% återbetalningsbar.
    Denna biljett syns fortfarande under mina bokningar men när man ringer till SAS säger de att den är avbokad.
    Någon annan som har haft den erfarenheten? Det skulle ta upp till 5 bankdagar att få tillbaka pengarna så där får jag vänta lite till för att se vad som händer.
     
  9. Storsteffe

    Storsteffe Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Min erfarenhet är 5 veckor men det var några månader sedan sist...
     
  10. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har en bokning som skulle flygits för en månad sen, men som jag avbokade. Pengarna är tillbaka men den syns fortfarande under mina bokningar.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×