Avbokning av SAS / Eurobonusbiljetter - Återläggning?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Friskytten, 2 Mars 2016.

1. Friskytten

Friskytten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst är det så att avbokade bonusbiljetter brukar återläggas i systemet, förutsatt att det inte är för nära inpå avresedatum? Har för mig att jag sett det i några tidigare trådar.

Någon som har erfarenhet och kan bekräfta? Om så är fallet, hur lång tid det brukar ta innan de syns igen?

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att avboka en bonusresa betyder inte nödvändigtvis att platsen går tillbaka som en bonusplats. Ibland försvinner den helt.

agehall, Dr. Miles och Friskytten gillar detta.
  3. Friskytten

Friskytten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, inser det, därav min fråga.

4. Knucket

Knucket Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror nog helt på bokningsläge på aktuell flight, men klart större chans att den återgår till award biljett om det är 6 månader bort.

Friskytten gillar detta.
  5. Stenis32

Stenis32 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tvingades boka om en award-resa i december förra året, med utresa i juni i år och ett av segmenten kom inte tillbaka (förrän två-tre dagar senare).

Friskytten gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och därav svaret. Det är omöjligt för oss att svara på - ibland sker det och ibland inte.

7. Friskytten

Friskytten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man har relevant erfarenhet av SAS/EuroBonus-avbokningar kan man ge ett erfarenhetsbaserat svar. Tack till @Stenis32 för ditt svar.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt svar innehåller både en generell komponent och en erfarenhetsbaserad del. Det går dock inte att säga något generellt om detta förutom att det varierar.

9. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade 2 C platser med SAS CPH-ARN-EWR och agenten i Tallin sa att ibland går dem tillbaka och ibland gör dem inte det. Jag tog risken och bad henne avboka samt boka om eftersom jag ville byta namn på ena biljetten. Har man Star Alliance flyg så går det inte att byta namn utan endast om det är SK flyg. Men hon lyckades få tillbaka SK flygen utan problem men sa att det inte fanns garantier.

Friskytten, Knucket, NotRyan och 2 andra gillar detta.
  10. perhording

perhording Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade just 2 platser ARN-EWR med SAS i business 7/7 och retur EWR-ARN 17/7.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!