Senaste nytt

Avbokning av bonusresa

PerT

Medlem
Har en bokning för två personer med Amex-voucher som är bokad direkt på SAS sida. Om man önskar avboka en av personerna på hela resan, går det att göra eller måste man kontakta Tallinn?
Kostnad?
 

bnr

Medlem
Har en bokning för två personer med Amex-voucher som är bokad direkt på SAS sida. Om man önskar avboka en av personerna på hela resan, går det att göra eller måste man kontakta Tallinn?
Kostnad?
Kan behöva kontakta Tallinn. Kolla med vanliga SAS först, skadar ej. Rapportera gärna sedan.
Det bör inte vara någon kostnad om du gör det inom deadline, den varierar beroende på om det är en SAS Bästa Pris/Bästa Tillgänglighet eller Star Alliance award.
 

ekf

Medlem
Har en bokning för två personer med Amex-voucher som är bokad direkt på SAS sida. Om man önskar avboka en av personerna på hela resan, går det att göra eller måste man kontakta Tallinn?
Kostnad?

Jag gjorde precis detta i våras, inga problem alls. Kostar gratis, jag ringde Tallinn och de var hur hjälpsamma som helst.

Det bör inte vara någon kostnad om du gör det inom deadline, den varierar beroende på om det är en SAS Bästa Pris/Bästa Tillgänglighet eller Star Alliance award.

Om resan var bokad på hemsidan med voucher så är det en "bästa pris" per default, då det är den enda kombon som går att boka utan att ringa...
 

konsumtion

Medlem
Jag gjorde precis detta i våras, inga problem alls. Kostar gratis, jag ringde Tallinn och de var hur hjälpsamma som helst.



Om resan var bokad på hemsidan med voucher så är det en "bästa pris" per default, då det är den enda kombon som går att boka utan att ringa...
Men får man tillbaka vouchern också eller enbart EB poängen och vouchern ses som förbrukad?
 

PerT

Medlem
Tack för alla svar! Får se om det blir aktuellt eller om jag lyckas få med mig någon. Rapporterar hur det går. Tack!
 

ekf

Medlem
Men får man tillbaka vouchern också eller enbart EB poängen och vouchern ses som förbrukad?
Vouchern är ju 50% för upp till två personer, så den nyttjar du ju fortfarande. Du får dock tillbaka hälften av poängen.
Om du i det skedet vill ändra biljetten så att du inte använder vouchern så vet jag inte om det går (utan att boka av), men i så fall får du inte tillbaka några poäng så klart.
Hur det blir exakt med poängåterbetalning om ena biljetten är utställd med barnrabatt vet jag inte, utan mina exempel gäller 2 vuxna
 

PerT

Medlem
Kan behöva kontakta Tallinn. Kolla med vanliga SAS först, skadar ej. Rapportera gärna sedan.
Det bör inte vara någon kostnad om du gör det inom deadline, den varierar beroende på om det är en SAS Bästa Pris/Bästa Tillgänglighet eller Star Alliance award.
Har idag bokat av en person från min Amex award bokning t Miami. Tillvägagångssättet var tydligen att man splittade befintlig bokning så jag fick behålla boknings-id. Tallinn meddelade att man tom kan boka av dagen innan avresa trots att det är mindre än 24h före avgång. Generöst o bra att veta.
Då det var voucher involverat så var det Tallinn som skulle kontaktas. 50000p o skatter betalas tillbaka.
 
Toppen