Avbokning av bonusresa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av cikada, 17 Oktober 2011.

1. cikada

cikada Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur förhåller det sig vid avbokning av Bonusresa inom *A; återbetalas skatt och bränsletillägg?

2. Ja, du får skatter och bränsletillägg tillbaka (minus serviceavgift), om det är med SAS EuroBonus poäng du har använt.

3. cikada

cikada Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för det! Avbokade just två bonusresor i C med Lufthansa till SIN i februari (med SAS EuroBonus-poäng). Skatterna var på 2 X 3600SEK så det hade inte känts bra att bli av med de pengarna! Nu slipper jag undan med 200 SEK i serviceavgift! En viss skillnad.
    På tal om skillnader måste jag påtala ytterligare en underlighet i SAS bokningsida:

När jag skulle boka biljetter till BKK i SAS lågpriskalender visade tablån att det skulle kosta ca 10500 SEK, när jag bokade i den "vanliga" bokningssidan slapp jag undan med 7321 SEK. Samma avgångar i ecofix. Någon som stött på samma fenomen?

4. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kalendern är inte i realtid så det är ganska ofta det skiljer mellan priset i den och det verkliga priset sen när man går till biljetterna.

5. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Återbetalas poängen alltid vid avbokning av bonusresa med SAS?

6. Ja, sålänge
    • Du inte avbokar inom 24 timmar från första flighten
    • Du inte använt poäng vilkas giltighetstid är redan passerad

1 person likes this.
  7. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Bara för att dubbelkolla innan jag bokar en resa som eventuellt inte blir av. Får man fortfarande tillbaka skatter+bränsletillägg? Så den enda kostnad jag får betala vid avbokning är en adminstrationskostnad (som man eventuellt slipper som EBG / EBP)?

8. NotRyan

NotRyan Medlem

Ja, exakt som Dr. Miles skriver ovan, inga förändringar...

Mvh
    /NotRyan

9. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Bra, tack för snabbt svar!

10. Inlägg från:SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016) | Sida 112 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
    Det är olika regler beroende på om det är Best Price award (endast med SAS/Wideroe), Best Availability award (endast med SAS/Wideroe) eller Star Alliance award.

Vid avbokning av Best Price award, måste man avboka senast 24 timmar före avresa.
    SAS points charts - SAS

Vid avbokning av Best Availability award, gäller vanliga biljettregeln som gäller.
    T ex bokar man SAS Plus (ej SAS Plus Saver) inom Europa/Norden, får man avboka fram till avresa.
    SAS points charts - SAS

Vid avbokning av Star Alliance award, måste man avboka senast en arbetsdag före avresa.
    Medlemsvillkor i EuroBonus - SAS

När man pratar om 24 timmar före eller en arbetsdag före, det är viktigt att tänka på att många SAS EuroBonus medlemmar inte har tillgång till kundtjänsten dygnet runt, alla dagar i veckan.

Om du inte har tillgång till kundtjänst under natten och på helger, bör du avboka på fredagen veckan innan (dessutom före natten) för att vara på säkra sidan ifall din bonusresa börjar på en måndag.

Last edited: 12 Oktober 2016
    Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!