Lite uppdatering på avbokningsfronten. Jag hade för säkerhets skull bokat HKG-PEK-FRA-GOT i C nu i slutet av april, men ANA F HND-LHR dök ju upp, så det blev till att avboka första resan.
Delar av processen är automatiserad och för några dagar sedan ville systemet bara prata spanska. Idag 07.30 Bangkoktid ringde jag US-numret, +1 800 2842622. Haken förra gången var att det inte riktigt framgick att man en bit i processen skall ange en pinkod som man registrerar under Your Lifemiles/Information & Preferences/PIN for callcenter. Agenten var hjälpsam och guidade mig dit, jag skrev en ny pin, han laddade om systemet och voila. Sedan fick man även knappa kreditkortsuppgifter. Det hela tog ca 30 min. Sedan loggade jag ut och in igen och till min häpnad var 75 000 miles tillbaka. Agenten sa att det gick momentant, jag var skeptiskt, men tji fick jag
Ett tips är att se till att ha sin info uppdaterad på hemsidan. Sedan ska dom ju även reda på vilken bank som har gett ut kreditkortet, i mitt fall sa jag Entercard, så se bara till att ha ett namn.
Slutligen, processen började "bra". Jag talade om stad och land där jag kom i från och fick frågan: "Is it in Florida?" Jag har ju hört tidigare historier om telefon supportern. Jag fick bokstavera landet: S-W-E, sedan kom ett snabbt" Yes, yes, of course"