Senaste nytt

Avbokning av Avianca LifeMiles bonusresor, hur fungerar det?

Palazzi

Medlem
Nu när det gått 7 dagar, hur har det gått för dig?

Inget mail, inga pengar och inga poäng tillbaka.... Resan är dock avbokad och straffavgiften debiterades direkt.

Halvdant skött, men väntar iaf en veckan innan jag ringer igen (mest för att det var så omständigt sist)
 

jumbooze

Medlem
När jag ringde så gick det hur bra som helst att använda skype till 800-nummret.
Man är ju nyfiken på att veta på vad som händer med "cash" delen.

Ringde +18004008222
 
Last edited:
Cashing, alltså ett sätt att öka mängden miles på kontot.

Ja, läste detta igår på flyertalk.
Tydligen en som hade "fixat" 500.000 miles hos LM på detta vis bara under 2013. :)

Personligen skulle jag dock inte missbruka detta "system" genom att boka-avboka-boka-avboka flera gånger.
 
Last edited:

EBGGOT

Medlem
satan vilket jobb det är att avboka .... tog mig 1,5h i telefon för att avboka 2 resor.
Poängen har kommit tillbaka på kontot men man får inga bekräftelse på avbokning.
Skall bli intressant fall cash delen krediteras på mitt Amex för jag fick tillbaka mer miles än vad jag betalade dvs 100% poäng ... (60 % point+ 40% cash)

Hur gick det för Er @jumbooze och @Palazzi ???
 

Dr. Miles

Expert
satan vilket jobb det är att avboka .... tog mig 1,5h i telefon för att avboka 2 resor.
Poängen har kommit tillbaka på kontot men man får inga bekräftelse på avbokning.
Skall bli intressant fall cash delen krediteras på mitt Amex för jag fick tillbaka mer miles än vad jag betalade dvs 100% poäng ... (60 % point+ 40% cash)

Hur gick det för Er @jumbooze och @Palazzi ???
Enligt min tidigare erfarenhet, fick jag inte tillbaka Cash del av Miles+Cash vid avbokning, utan jag fick hela bonusresans miles till kontot (dvs det fungerade som milesköp).
 

henrik l

Medlem
Lite uppdatering på avbokningsfronten. Jag hade för säkerhets skull bokat HKG-PEK-FRA-GOT i C nu i slutet av april, men ANA F HND-LHR dök ju upp, så det blev till att avboka första resan.

Delar av processen är automatiserad och för några dagar sedan ville systemet bara prata spanska. Idag 07.30 Bangkoktid ringde jag US-numret, +1 800 2842622. Haken förra gången var att det inte riktigt framgick att man en bit i processen skall ange en pinkod som man registrerar under Your Lifemiles/Information & Preferences/PIN for callcenter. Agenten var hjälpsam och guidade mig dit, jag skrev en ny pin, han laddade om systemet och voila. Sedan fick man även knappa kreditkortsuppgifter. Det hela tog ca 30 min. Sedan loggade jag ut och in igen och till min häpnad var 75 000 miles tillbaka. Agenten sa att det gick momentant, jag var skeptiskt, men tji fick jag:D

Ett tips är att se till att ha sin info uppdaterad på hemsidan. Sedan ska dom ju även reda på vilken bank som har gett ut kreditkortet, i mitt fall sa jag Entercard, så se bara till att ha ett namn.

Slutligen, processen började "bra". Jag talade om stad och land där jag kom i från och fick frågan: "Is it in Florida?" Jag har ju hört tidigare historier om telefon supportern. Jag fick bokstavera landet: S-W-E, sedan kom ett snabbt" Yes, yes, of course":D
 
Last edited:
Toppen