Senaste nytt

Avbokade bonusresor

RickardG

Medlem
Jag har funderat på om det finns någon möjlighet att "föra över" en bokad bonusresa till någon annan (bokad genom Tallinn), genom att ringa och be dem ändra namn samt dra poängen från annat konto och använda en annan voucher. Det borde vara teoretiskt möjligt och kosta 150 kr/pers. Eller ser ni några hinder för detta?
 

seat56f

Medlem
Jag har funderat på om det finns någon möjlighet att "föra över" en bokad bonusresa till någon annan (bokad genom Tallinn), genom att ringa och be dem ändra namn samt dra poängen från annat konto och använda en annan voucher. Det borde vara teoretiskt möjligt och kosta 150 kr/pers. Eller ser ni några hinder för detta?

Jag tror det blir knepigt, det är ju egentligen att göra en återbetalning följt av en ny bokning och jag har inte hört talas om att man gjort så utan att biljetterna är avbokade någonstans i processen (och därmed kan försvinna). Men försök, om det lyckas kan det ju vara rätt användbart och det kostar inte mer än tiden det tar att ringa Tallinn!
 

RickardG

Medlem
Nu är det inte aktuellt för just mig den här gången, men dyker det upp något i den här tråden så skulle det absolut vara värt att testa! Jag håller med dig om att det blir en typ av återbetalning och nybetalning, men jag är inte säker på att det behövs någon avbokning/ombokning av biljetter. Det skulle kunna vara så att samma bokning/PNR behålls, men namn ändras, och att själva betalningen (dragning av poäng/voucher) är något som ligger i ett separat system.
 

Flood

Medlem
Avbokade precis Lufthansa business GOT-FRA-EWR 05APR med retur 12APR samma väg. Samt en vidhängande EWR-CVG-EWR med United ekonomi.
 

hg1980

Medlem
Avbokade precis följande tre flighter i Business för 3 personer:

SK433 1/1 2017 - GOT - CPH
OS302 1/1 - CPH - VIE
OS17 1/1 - VIE - MRU

Framförallt den sista där är ju trevlig, vi hittade ingen hemresa och nu går resan till asien istället :)
 

Gizmo79

Medlem
Kommer förmodligen att boka av en Got-Mia för 2 i business 2/10 - 11/10.
Måste man ringa Tallin eller kan man göra det på egen hand i appen eller på hemsidan?
 

Glenn E

Medlem
Jag måste strax boka av följande resa:

2 juni 19:15 LH819 Göteborg - Frankfurt Lufthansa C
3 juni 12:10 NH204 Frankfurt - Tokyo Haneda ANA F
4 juni 18:05 NH801 Tokyo Narita - Singapore ANA F
5 juni 12:30 SQ958 Singapore - Jakarta Singapore Airlines F
10 juni 17:40 TG432 Denpasar - Bangkok Thai C
10 juni 23:10 TG658 Bangkok - Seoul Thai F
11 juni 12:30 OZ541 Seoul - Frankfurt Asiana F
11 juni 21:40 LH820 Frankfurt - Göteborg Lufthansa C

EDIT: Stängt i Tallinn nu så får boka av imorgon
 
Toppen