Senaste nytt

Avbokade bonusresor

obs

Medlem
Jag har en SAS Award enkeltbiljett København-New York den 28. juni 2019 som jag vill avboka. Men jag vet förstås inte om den kommer att gå tillbaka i inventory...

Kan man överlåta den till någon annan (en BC:ar eventuellt?) och byta namn på den, eller kan jag bara avboka den?
 

danielhog

Medlem
Jag har en SAS Award enkeltbiljett København-New York den 28. juni 2019 som jag vill avboka. Men jag vet förstås inte om den kommer att gå tillbaka i inventory...

Kan man överlåta den till någon annan (en BC:ar eventuellt?) och byta namn på den, eller kan jag bara avboka den?
Genrellt så går mycket tillbaka till inventory. Star allince award kan du inte byta namn på, jag vet inte om du kan det på ren SAS.

Skriv ut en dag och tid här innan så får den hugade hålla koll!
 
  • Gilla
Reactions: obs

obs

Medlem
Jag har en SAS Award enkeltbiljett C-klass København-New York den 28. juni 2019 (SK901) som jag vill avboka. Men jag vet förstås inte om den kommer att gå tillbaka i inventory...

Kan man överlåta den till någon annan (en BC:ar eventuellt?) och byta namn på den, eller kan jag bara avboka den?

Om inte det går att ändra namn på biljetten så avbokas den på söndag (kvällstid).
 

Isak21

Medlem
Avbokat 2 st SAS business NRT - CPH 2019-06-18
Avbokat 1 st SAS business ORD - CPH 2019-03-31
-inget verkar ha gått till inventory än.

Istället knyckt 1st SAS hem från LAX 2019-03-30, och 2 st SQ business hem från HKG 2019-06-24 via SIN och Moskva. (Skönt å få några dagar extra i Hong Kong)
 

Brogren

Medlem
Avbokat 2st SAS Business ARN - EWR (Via OSL) 2019-03-22 till 2019-03-25. Finns förhoppningsvis tillgängliga snart.

Blir ARN-LHR-SFO-SIN-DOH-ARN i eco med stopp i SFO och SIN i Maj istället. Dock inte för poäng :)
 

Gus

Medlem
Det är även möjligt att dra om poängen från ett annat konto.
Det här var intressant. Jag har en bokning från mitt konto för en resa inom Nordamerika i business 30 000 poäng för två vuxna och ett barn, totalt 90 000 poäng. Frugan har en voucher som går ut den 31 december 2018. Jag skulle alltså kunna ringa SAS och be dem dra poängen från hennes konto istället, och samtidigt kunna applicera vouchern (för två personer) så den totala kostnaden blir 60 000 poäng?
 
Toppen