Senaste nytt

Avboka resa pga ändring?

lillemannen

Medlem
Har haft samma problem med en award first ticket från Bkk. Har nu ändrats 4 ggr och med försök att få A380 men tyvärr flyttas hela tiden. Blir ett annat alternativ.
 

Gus

Medlem
Utan att kolla länken tror jag inte att man kan ändea bokningen gratis om ändringen handlar endast om föygplanstyp, inte tidtabell eller kabibklass osv.

Enda tillfälle som jag kan tänka mig att flygbolaget skulle gå med på fri ombokning vid ändring av flygplastyp är att de har sålt ett invigningflyg med en specifik flygplanstyp.
Qatar gick i princip med på att ändra min flight till en A380-flight men när agenten skulle fylla i de sista uppgifterna såg han att det var en resebyråbokning och då sa han att resebyrån var tvungen att göra ändring! Såå nära!! o_O

Har jag förstått det rätt att en resa som är bokad via en resebyrå måste ändras av resebyrån fram tills planet avgår? Men efter att planet avgått så kan flygbolaget ändra i bokningen? Som tur är gäller ändringen hemresan. Kan personalen i businessloungen i Doha göra ändringar i biljetter?
 
Toppen