Dra åt skogen vilken bluff Qatar Airways är.
Att hitta på saker som att man accepterat en ändring är äckligt.
Får detta mail idag:
With regards to your email, we sincerely apologize for the inconvenience you might have face due to schedule change.
However, please be informed that as per our records your schedule change has been accepted on 09-August-2016 and hence as a refund team we can only process the refund for the tickets booked through qatarairways.com and have to abide by the terms and conditions of your ticket.
As per Qatar Airways terms and policies, we regret to inform you that your booking number YYXXZZ and ticket ???-?????????? is non-refundable (Base Fare + YQ Tax) hence we will only be able to refund you the remaining taxes as below:
Alltså, dom påstår att jag har godkänt denna ändring vilket är totalt BS.
Har inte ens varit i kontakt med QR den 9/8 utan senast den 7/8.
Jag såg denna ändring på QR, har inte klickat någonstans utan ringde dom direkt när jag noterade detta.
Misstänker att detta är orsakat av den första agenten som var helt koko i skallen.
Sista gången jag bokar något med QR, oavsett pris..
Hur går jag vidare? Är det lättast och göra en kortreklamation och säga att detta är en bedräglig transaktion?
Jag har aldrig sagt att jag godkänt något, varken över telefon eller email.