Avboka Eurobonus poäng resan..vad sker med poängen?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av kerran1980, 27 Februari 2013.

  1. kerran1980

    kerran1980 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej.

    Pågrund av en kraftig förkyldning kan jag bli tvungen att avboka en Eurobonus poäng resa till AMS inom kort.
    Hur gör jag för att avboka en EuroBonus poäng resa? Jag har aldrig gjort det förut.
    Får jag tillbaka mina Eurobonus poäng vid avbokning av resan? Behövs det läkarintyg?

    Hoppas någon kan hjälpa mig :
    Jag hoppas också alla medvetna resenärer mår bättre än mig idag!
     
  2. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är inga problem, du får poäng och skatter tillbaka (fall inte bäst före på poängen har fått ut) så länge du avbokar 24h innan avgång..... du behöver inga intyg!
     
    Last edited: 27 Februari 2013
    1 person likes this.
  3. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Ring kundtjänst och avboka om poängen du använde fortfarande är giltiga så ska du få tillbaka dem.
    Hur långt kvar till avgång?
     
    1 person likes this.
  4. kerran1980

    kerran1980 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    3 dagar till avgång. Förkyldningen slog till med enorm kraft igår kväll...:-(
    Man ska alltså ringa till kundtjänst och avboka Eurobonus poäng resan? Har du numret till Kundtjänst?
    Man avbokar inte en EuroBonus poäng resa på internet?
     
  5. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 27 Februari 2013
    1 person likes this.
  6. Jag avbokade via hemsidan, fick mail enligt nedan:

     
    1 person likes this.
  7. harlekin

    harlekin Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Om du bokade resan online så går det lika bra att boka av den online också.
     
    1 person likes this.
  8. fly4fun

    fly4fun Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag avbokade en resa i fredags med avresa på måndagen och på måndagen avbokade jag en resa med avresa på tisdagen. Historiskt har jag alltid avbokat själv på nätet men nu är det nått strul med inloggningen så jag fick ringa in och göra avbokningarna. Blev lovad poäng och pengar tillbaka.
     
  9. kerran1980

    kerran1980 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack.
    Jag tog det säkra före det osäkra och avbokade poängresan via "se/ändra bokning" på hemsidan.
    Fick kort efter ett bekräftande mail om att resan är avbokad. Dock stod det inget i mailet om att poäng och pengar ska betalas tillbaka.
    Jag hoppas det sker per automatik.
    Jag betalade poängresan med mitt SAS amex kort.
     
  10. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Bra för då har man försäkring för resan som om den vore betald med pengar
     
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×