Senaste nytt

Avboka Eurobonus poäng resan..vad sker med poängen?

Hej.

Pågrund av en kraftig förkyldning kan jag bli tvungen att avboka en Eurobonus poäng resa till AMS inom kort.
Hur gör jag för att avboka en EB poäng resa? Jag har aldrig gjort det förut.
Får jag tillbaka mina Eurobonus poäng vid avbokning av resan? Behövs det läkarintyg?

Hoppas någon kan hjälpa mig :
Jag hoppas också alla medvetna resenärer mår bättre än mig idag!
 

EBGGOT

Medlem
Det är inga problem, du får poäng och skatter tillbaka (fall inte bäst före på poängen har fått ut) så länge du avbokar 24h innan avgång..... du behöver inga intyg!
 
Last edited:
3 dagar till avgång. Förkyldningen slog till med enorm kraft igår kväll...:-(
Man ska alltså ringa till kundtjänst och avboka Eurobonus poäng resan? Har du numret till Kundtjänst?
Man avbokar inte en EB poäng resa på internet?
 
Jag avbokade via hemsidan, fick mail enligt nedan:

SAS skrev:
We have today refunded cancelled booking. The amount is refunded to the same cardnumber charged. Normally it takes 3-5 bankingdays before it shows on your statement.Any questions about your account,please contact your card dealer.


If you have paid with SAS Credits, the amount will be refunded back to your SAS Credits account.


Best Regards


SAS
 

fly4fun

Medlem
Jag avbokade en resa i fredags med avresa på måndagen och på måndagen avbokade jag en resa med avresa på tisdagen. Historiskt har jag alltid avbokat själv på nätet men nu är det nått strul med inloggningen så jag fick ringa in och göra avbokningarna. Blev lovad poäng och pengar tillbaka.
 
Tack.
Jag tog det säkra före det osäkra och avbokade poängresan via "se/ändra bokning" på hemsidan.
Fick kort efter ett bekräftande mail om att resan är avbokad. Dock stod det inget i mailet om att poäng och pengar ska betalas tillbaka.
Jag hoppas det sker per automatik.
Jag betalade poängresan med mitt SAS amex kort.
 
Toppen