Avboka en plus biljett

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av intuition, 14 Februari 2018.

  1. intuition

    intuition Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Satt på Arlanda i går och väntade på ett inrikesflyg som skulle bli 2 timmar försenat. Jag var alltså incheckad och satt i loungen. Ville inte bli sittande där utan bokade en ny biljett på ett annat flyg.
    När jag skulle avboka den första biljetten gick det inte, utan man fick ett meddelande om att enbart ombokning fungerade och att för avbokning måste man ringa. (Testade både appen och webben, samma resultat så det var inte en bugg/saknad feature).
    Och eftersom klockan var efter 19.00 var inte sas försäljning öppen och det slutade med att jag ombokade biljetten till ett senare datum (med avsikt att ringa och avboka den i dag).

    Det jag undrar är om det aldrig går att avboka utan att ringa?
    Kanske var det ett specialfall eftersom jag var incheckad? (men jag gjorde "Avbryt incheckningen" i appen och det förändrade inget.)
    Eller går det bara att avboka online en viss tid före avgång (tex 23h före, dvs innan incheckningen öppnar)?
    Eller finns det någon annan förklaring?
     
  2. Thornado

    Thornado Medlem

    Det går aldrig att avboka betalda biljetter online (förutom inom 24h från bokningstillfället när man har öppet köp), utan man måste alltid ringa.
     
  3. Under senaste tiden har jag inte lyckats att avboka en helt återbetalningsbar SAS Plus (ej SAS Plus Saver) inom Europa på webben, utan jag var tvungen att ringa till SAS kundtjänst för att avboka.

    Avbokning av poängresa inte längre möjligt på internet? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
     
  4. intuition

    intuition Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svaren och länken! (sökte på 'plus' och 'avboka' vilket inte gav någon relevant träff)

    OK, då ser jag att många har problem men att det ibland fungerar I appen heter länken "Cancel or rebook" så i något läge har de klart tänkt sig att man ska kunna boka av (och jag har starka minnen av att jag har lyckats tidigare även om det nog var en flexibel J biljett). Om det är så att de vill försvåra avbokningar genom att ta bort funktionen i appen är det ju rent hål i huvudet.
     
  5. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Du hade väl också kunnat knata ner till servicecentret i närheten av Olearys och fixat det manuellt?
     
  6. intuition

    intuition Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Absolut.

    Var dock bara lite osäker på om jag skulle kunna komma in i loungen igen. (Har hänt mig i CPH att e-grindarna inte tillåter samma BP 2 gånger. ) Och ombokning gick ju som sagt lätt att göra i appen.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×