Senaste nytt

Automatiskt uppgraderad till Swiss business class till Bangkok

pljung

Medlem
Checkade in online (via sas.se) för mina flighter till Bangkok (GOT-ARN-ZRH-BKK) imorgon, något jag alltid gör så tidigt som möjligt för att kunna välja ett bra säte. Blev dock lite paff då jag redan var tilldelad 12 K på flighten mellan ZRH-BKK, och får hoppas att det blir så också. Kollade på expertflyer.com, och ekonomi är helt fullt så tydligen är jag redan uppgraderad till business? Har endast flugit SAS business på long-haul tidigare men hoppas denna flight kan ge lite mer i form av servicenivå m.m, förutsatt att jag verkligen kommer sitta i business:)
Blir det så kanske det kommer en liten sammanfattning av resan sen.
 

bL0m

Medlem
Hejsan pljung,

Har du möjlighet att bekräfta flightnumret mellan ZRH och BKK? Jag ser nämligen två alternativa flyg, antingen Codeshare med Thai Airways eller så reser du med Swiss.

Båda alternativen ser mycket lovande ut då båda flighterna har Airbus A340.

Jag ser fram emot en reserapport :)

SWISS, A340-300

Swiss_Airlines_Airbus_A340-300_B.jpg


Thai Airways, A340-600

Thai_Airways_Airbus_A340-600.jpg
 

011430121

Medlem
Grattis LX C klass är snäppet över SAS, med tanke på stolarna
Har dock vid ett tillfälle inte kunnat välja maten, utan C/A gick runt först och frågade LX/LH:s status pax vad de ville ha för mat, själv är jag EBG och har aldrig varit med om något liknade på SAS, lite tråkigt att den mat som min medresenär ville ha var slut, så istället för torsk så fick han en kalvfilé, jag fick dock den rätt som jag hade tänkt att beställa.
Fördelen att sitta i den bakre delen av C kabinen, är att serveringen börjar bakifrån och går framåt.
Ha en trevlig resa.
 
Last edited:
Toppen