Senaste nytt

Automatiska boardinggates i Köpenhamn

Flög från CPH i söndags och det var fullkomligt kaos vid gaten. Två automatiska spärrar var det enda som fanns tillgängligt och det fungerade minst sagt dåligt. Tjut och varningar på var och varannan passagerare, med långa väntetider mellan varje boardad person som resultat. Situationen hjälptes heller inte av den enda SAS-personalens idoga vrålande på danska och gestikulerande som ingen överhuvudtaget verkade förstå.

Lite exakt samma upplevelse jag hade i början av november...någon som känner igen problematiken från inrikes loungen på T4 Arn? :D
 

alex900

Medlem
Det blev kaos för mig också med automat spärrarna när jag senast flög en kvällsflygning cph-arn. Väldigt ofta tjuter bara spärren och personen blir stående där och blockerar, fanns bara två spärrar och ingen prio boarding för plus heller :(
 
Jeg har lidt blandede oplevelser med dem, nogle gange fungerer det ok andre gange fungerer det rigtigt dårligt...

Det er min overbevisning at det bliver bedre med tiden, passagererne (og SAS/Norwegian) skal bare have styr på rutinerne, så skal det nok blive godt.
 
Jeg har lidt blandede oplevelser med dem, nogle gange fungerer det ok andre gange fungerer det rigtigt dårligt...

Det er min overbevisning at det bliver bedre med tiden, passagererne (og SAS/Norwegian) skal bare have styr på rutinerne, så skal det nok blive godt.
Jag gillar din positivism ;) själv tror jag att de kommer gå sönder innan detta skett och man återgår till manuella diskar...
 

Holloman

Medlem
Har samma dåliga erfarenhet från spärrarna på Kastrup som nämnts ovan. Den ensamma gateagenten står och vrålar på danska åt de som fastnar. Flera gånger har de till slut gett upp och kört det manuellt i alla fall och då faller alla tankar på prioritet vid bordningen. Även infon om bakre trappa fallerar då fullständigt. Gör om gör rätt!
 

pep

Medlem
Har samma dåliga erfarenhet från spärrarna på Kastrup som nämnts ovan. Den ensamma gateagenten står och vrålar på danska åt de som fastnar. Flera gånger har de till slut gett upp och kört det manuellt i alla fall och då faller alla tankar på prioritet vid bordningen. Även infon om bakre trappa fallerar då fullständigt. Gör om gör rätt!
Mon ikke det IGEN er danskerne der er problemet...??? o_O
 
Toppen