Senaste nytt

Automatiska boardinggates i Köpenhamn

nota bene

Medlem
B9 för mig idag, och de är ännu inte i bruk. Som omväxling var de dock stenhårda på boarding, tyvärr ropades dock star Gold, Plus och rad 20-32 upp samtidigt, men de som hade 17, 19 etc. blev ombedda att gå tillbaka...
 

mha321

Medlem
I Tyskland fungerar det alltid oavsett om det är Luftwaffe eller SAS som operating carrier

Nu har jag inte jättemånga flighter via Tyskland men en kort koll visar å 7 avgångar sedan början på december. 5LH och 2SK. En gång på LH och noll gånger på SK har priority boarding fungerat. Så jag har helt klart ett annat facit än du :)

Dock - allt på Europa destinationer, ingen longhaul.

Och allt från Frankfurt så drygt hälften har ju ändå varit buss-gate där det inte direkt spelar någon roll.
 

sembl

Medlem
Kan nämna lite off topic att idag fungerade prio perfekt i MCH med SAS till CPH. Hon, GOLD och Pandeon ropades ut att stiga på först.
 

Jocke08

Medlem
Flög från CPH i söndags och det var fullkomligt kaos vid gaten. Två automatiska spärrar var det enda som fanns tillgängligt och det fungerade minst sagt dåligt. Tjut och varningar på var och varannan passagerare, med långa väntetider mellan varje boardad person som resultat. Situationen hjälptes heller inte av den enda SAS-personalens idoga vrålande på danska och gestikulerande som ingen överhuvudtaget verkade förstå.
 
Toppen