Austrian till Shanghai=Dubbla Miles

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av CJR, 21 April 2016.

1. CJR

CJR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske galet, men funderar på att bli Senator i år. Nu kör Austrian en deal som ger dubbla miles i alla bokningsklasser mellan Wien (VIE) och Shanghai (PVG). Jag fattar det som att denna rutt ger mkt miles för pengarna, speciellt om man bokar Business (C, D, J). ToR fr ARN ligger på knappt 29 KSEK vilket visserligen inte känns som bra pris för Business Class, men det ger 46 160 miles. Till det bör man ju kunna lägga executive bonus 25 % iom status Frequent Traveller som jag nyss uppnått. Totalt 57 700 miles eller nästan 2 miles per krona. Låter det vettigt?

Jakob Österberg gillar detta.
  2. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Är det status miles?

3. CJR

CJR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra fråga som jag inte har säkert svar på. I normala fall brukar award miles som tjänas in på flyg även räknas som status miles. Exempelvis de enda miles på mitt konto som inte gett satus miles är från hotellnätter och en Newsletter Subscription som de lade på när jag blev medlem i januari i år.

4. Det är alltid bra idé att länka till källan (kampanjen).
    Miles & More - AUA: Double award miles for the new myAustrian destination Shanghai

Det står "Double award miles" så det handlar inte om dubbla status miles.

5. CJR

CJR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OK, det hade kanske varit för bra för att vara sant med dubbla status miles.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!