Senaste nytt

Austrian till Shanghai=Dubbla Miles

CJR

Medlem
Kanske galet, men funderar på att bli Senator i år. Nu kör Austrian en deal som ger dubbla miles i alla bokningsklasser mellan Wien (VIE) och Shanghai (PVG). Jag fattar det som att denna rutt ger mkt miles för pengarna, speciellt om man bokar Business (C, D, J). ToR fr ARN ligger på knappt 29 KSEK vilket visserligen inte känns som bra pris för Business Class, men det ger 46 160 miles. Till det bör man ju kunna lägga executive bonus 25 % iom status Frequent Traveller som jag nyss uppnått. Totalt 57 700 miles eller nästan 2 miles per krona. Låter det vettigt?
 

CJR

Medlem
Bra fråga som jag inte har säkert svar på. I normala fall brukar award miles som tjänas in på flyg även räknas som status miles. Exempelvis de enda miles på mitt konto som inte gett satus miles är från hotellnätter och en Newsletter Subscription som de lade på när jag blev medlem i januari i år.
 

Dr. Miles

Expert
Är det status miles?
Bra fråga som jag inte har säkert svar på. I normala fall brukar award miles som tjänas in på flyg även räknas som status miles. Exempelvis de enda miles på mitt konto som inte gett satus miles är från hotellnätter och en Newsletter Subscription som de lade på när jag blev medlem i januari i år.
Det är alltid bra idé att länka till källan (kampanjen).
Miles & More - AUA: Double award miles for the new myAustrian destination Shanghai

Det står "Double award miles" så det handlar inte om dubbla status miles.
Miles&More skrev:
Double award miles for the new myAustrian destination Shanghai

From 6 April 2016 Shanghai will only be a direct flight away from Vienna! Austrian Airlines is expanding its route network in China and will be flying a Boeing 777 to this exciting world city five times a week. The first flight from Shanghai will take off on 7 April 2016.
 
Toppen