Austrian till Mauritius fr.o.m. hösten 2015

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Palazzi, 11 November 2014.

1. Den 29:e Oktober 2015 återupptar Austrian sin nedlagda linje till Mauritius - Det blir Star Alliance enda koppling med ön från Europa.

Drygt 10h flygtid från Wien, vilket är något kortare än vad som erbjuds med konkurrenterna British Airways (London) och Air France (Paris).

Det är inte dåligt med flygmöjligheter till Mauritius idag, men Austrian är i mitt tycke ett angenämnt flygbolag att resa med.

2. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mauritius räknas inom "North & Central Africa, Middle East"-zonen inom EuroBonus. 90.000 t.r i Business! Ser fram emot att använda AMEX vouchern på en sådan resa :)

silwer, SkaneHON, jumbooze och 9 andra gillar detta.
  3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah, riktigt nice!

4. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    From Routes Online:
    Blir svårt att hitta 2 platser i C när flighten går 1 gång per vecka...

5. Swisser

Swisser Medlem

Låter klart intressant!

Vilken region kommer Mauritius att tillhöra inom Miles&More?

6. TallA

TallA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Perfekt nu har man något att se fram emot.

7. Swisser

Swisser Medlem

charlesswe,
    Du får se det från den positiva sidan - du får ytterligare en möjlighet/option att ta dig till Mauritius från Europa. Hur tillgången och efterfrågan på businessklassplatserna kommer att se ut vet vi ej, men du har antagligen rätt i att det kommer att bli svårt att hitta 2 eller fler C-award platser, eftersom bara en avgång per vecka. Eventuellt går det lättare om du använder dig av Miles&More och är Senator.

8. Jag har en känsla av att detta blir precis som med Austrians linje till Maldiverna.. +/- 0 platser... Jag sökte ett helt år, och det var väldigt skralt om något alls.. Tror jag hittade en plats hem vid nåt tillfälle...

9. Swisser

Swisser Medlem

Sökte du via Eurobonus, Miles&More eller via annat FF-program?
    Jag trodde du skulle ha rätt bra chanser som Senator, men jag kanske ligger helt fel här.

10. Det var Miles & More. Tyvärr är det bara Lufthansa som har "guldnyckeln" för att öppna upp platser i ekonomi och affärsklass något jag har använt 3 gånger. Finns inte på Swiss eller Austrian...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!