Senaste nytt

Austrian Airlines vs Swiss

Falcon71

Medlem
Hej

någon som åkt Business Swiss & Austrian ?

jag kan välja mellan dessa 2 - vad hade ni tagit ? det är väl liknande stolar ? men får känslan av att maten bättre på austrian ?

LX 023 NEW YORK NY GENEVA CH 1925 0915
OS 94 Washington, DC - Vienna, AT (VIE) 17.55 - 0840

Swiss fördel att den går senare och att 5åringen då kan sova mer - men samtidigt 1 timme kortare flygtid hmm

tack för råd

 

agehall

Medlem
Personligen gillar jag nog servicen aningen bättre på Swiss, men jag kan inte med stolen. Jag är osäker på om jag flugit i Austrians "nya" business för det var ett par år sedan som jag flög med dem. Om stolen är densamma, så hade jag nog valt Swiss av de två oavsett.
 
A

Aurora

Guest
Jeg har flydd begge de siste 2 år - foretrekker Austrian på alle måter.
 

Senator

Moderator
Jag skulle nog rekommendera Austrian här. Hårdvaran är den samma på båda, jag tror till och med det är exakt samma stol med några små förändringar mellan dessa. Dock är Austrian överlägsen när det kommer till mat & dryck. Skulle hävda att av Europeiska bolag som jag har åkt med, är Turkish och Austrian i särklass när det gäller mat om bord på långsträckor. Till skillnad från Turkish, ingår leenden i Austrians pris och tjänsteleverans ;)
 

Kricka

Medlem
@Senator Skulle tro att OS har en jämnare kvalité än TK. Jag har inte lika
höga tankar om TK men har å andra sidan inte flugit några long-haul med
dem.
 
A

Aurora

Guest
Är det samma stol hos båda?

Ja de var i grunnen veldig lik, helt ned til den automatiske massagøren... Jeg har flydd B767 med OS og A330 med Swiss. Mener å ha sett på bilder at Swiss har noen kabiner med en knøttliten skjerm ala gamle SK biz - men begge gav like stor skjerm når jeg prøvde kabinene. Austrians IFE innhold var mer enkelt å navigere gjennom IMO, men mener at kartet til Swiss var mer innholdsrikt. For oss som bryr oss om sånt.

Maten til austrian var bedre og jeg opplevde servicen som mer varm, derfor jeg foretrekker de. Kan ha vært tilfeldig dagsform, endog, jeg skal nok gi Swiss flere sjanser i framtiden :) I tillegg synes jeg VIE er en veldig hyggelig flyplass ifht ZRH.

Det er to selskap jeg liker veldig godt og gjerne flyr med, men austrian gir det lille ekstra. Også på short haul med hyggelig besetning og F100 :)
 
Toppen