Senaste nytt

Australien i premium economy eller business?

Dr. Miles

Expert
Jag har hittat ännu billigare Star Alliance Business class biljett till Sydney från en stad i Europa.
Men det blir för många deals på en och samma dag, så får ni vänta tills imorgon. ;)
 

Kricka

Medlem
Jag kan inte riktigt förstår att Asiana skulle rankas som tvåa i *A när man ser bilderna på
C-stolarna i reportaget: [Business class] Istanbul-Sydney T/R, Asiana Airlines, 24.300 SEK inkl. skatter
Jag har svårt för semi-stående stolar, vilket även t.ex. LH använder.
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan inte riktigt förstår att Asiana skulle rankas som tvåa i *A när man ser bilderna på
C-stolarna i reportaget: [Business class] Istanbul-Sydney T/R, Asiana Airlines, 24.300 SEK inkl. skatter
Jag har svårt för semi-stående stolar, vilket även t.ex. LH använder.

Stolmässigt har Turkish Airlines, Air New Zealand, Air Canada bättre longhaul Business class produkter.
ANA och Asiana Airlines Staggered är endast få rutter, så mer undantag än som standard produkt.

Jag tycker att till och med THAIs gammal Business class stol på B747/777 är bättre än Asiana Airlines Business class stol på deras B747/777/767 och A330.
 

Jonas C

Medlem
Antar att det har att göra med deras nya C produkt "Quadra Smartium". Även i Economy ska servicen tydligen vara väldigt bra.

asiana-airlines-oz-quadra-smartium-seat_qrg4u_48.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Antar att det har att göra med deras nya C produkt "Quadra Smartium". Även i Economy ska servicen tydligen vara väldigt bra.
Ja, men som jag skrev, det är fortfarande få rutter som körs av flygplan med Quadra Samrtium. Så man kan inte vädera flygbolags kategori enligt få superbra produkter som erbjuds.

Jag tror att Asiana Airlines vanliga longhaul Business class stol är samma generation som Aeroflots Business class stol på deras Boeing B767. Skärmen på stolen som skiljer men annars är det nog stort sätt samma stol.

Aeroflot Business class på Boeing B767 (Bild av Jacob)
3758d1322426054-img_6634.jpg


Asiana Airlines Business class på Airbus 330
6491d1320150372-business-class-istanbul-sydney-t-r-asiana-airlines-24-300-sek-inkl-skatter-asiana-business-bkk-icn-01.jpg
 
Last edited:
Toppen