Senaste nytt

Auf wiedersehen Air Berlin? Konkurs...

Palazzi

Medlem
Har Air Berlin några slottar på Heathrow?

Det vore oväntat om man inte hade tvingats sälja dessa under tidigare kriser... Man flyger ju iaf inte på flygplatsen och det vore en högt värderad tillgång som förmodligen hade behövt avyttras innan konkursskydd kommer på tal.
Kan man gissa att dessa numer är Etihads?
 

Taggen

Medlem
AirBerlin har inga slotar på LHR vad jag kan se, men det finns kanske andra värdefulla slotar som är intressanta.
 

Agö

Medlem
AirBerlin har inga slotar på LHR vad jag kan se, men det finns kanske andra värdefulla slotar som är intressanta.
Ja, i allra högsta grad.

Salg af de eftertragtede landingstilladelser, som airberlin sidder inde med i lufthavne som Paris Charles de Gaulle, Frankfurt, Los Angeles, San Francisco og New York’s JFK-lufthavn skal nemlig være med til at skaffe pengene tilbage til de tyske skatteydere.

Salg af slots skal betale airberlins statslån - CHECK-IN.dk
 

Impendill

Medlem
Min frus flygning GOT-TXL med AB står fortfarande som "confirmed" i check my trip.
utresa: 6/9
hemresa: 10/9

Vad tror ni om chanserna att få åka?
 

fcx

Medlem
Ja, i allra högsta grad.

Salg af de eftertragtede landingstilladelser, som airberlin sidder inde med i lufthavne som Paris Charles de Gaulle, Frankfurt, Los Angeles, San Francisco og New York’s JFK-lufthavn skal nemlig være med til at skaffe pengene tilbage til de tyske skatteydere.

Salg af slots skal betale airberlins statslån - CHECK-IN.dk

Kan vi gissa vilket tyskt flygbolag köper alla slottarna på ett bräde? Och kan priset möjligtvis vara 150 miljoner Euro?
 

mha321

Medlem
Min frus flygning GOT-TXL med AB står fortfarande som "confirmed" i check my trip.
utresa: 6/9
hemresa: 10/9

Vad tror ni om chanserna att få åka?
Med tanke på vad man gått ut med och att det är ganska kort tid kvar skulle jag säga att chanserna är rätt goda. Men det kan förstås ändra sig väldigt snabbt...
 

NyfikenGrau

Medlem
September skulle jag inte oroa mig alls för, inte ens de mest cyniska tyskarna tror något stannar före BTW (Bundestagswahl) ;)

Har själv ett par bokningar i slutet av september.

November eller senare skulle jag börja oroa mig.
 
Toppen