Senaste nytt

Auckland- världens dyraste hotellstad?

flapps

Medlem
När vi var i Auckland så bodde vi på Langham..Jag bokade via deras hemsida och förbetalade för rummet, vi landade på 1500 per natt.. Förövrigt bra hotel med en trevlig pool.
 

Peter65

Medlem
Vi ska på Mercure Auckland, 8 Customs Street, två nätter runt jul och vi betalar NZD199 (runt SEK 1200:) standardrum och utan frukost, bokat i juni.
Helt OK hotell, dock kanske lite slitet, men väldigt nära allt inne i city.
 

RickardG

Medlem
Ska ned till Auckland, Nya Zealand nu i slutet av November och kan inte annat än förundras över prisläget på hotell! Ett genomsnitt på Booking.com eller på Accor's bokningssida ger ett generellt pris på runt 2000-2500kr på ett standard 4 stjärnigt rum. Trodde att jag råkade av en händelse besöka staden vid en större mässa eller händelse, varav prisläget. Döm om min förvåning när samma priser fortsätter när jag tittat ända in i mar 2017. Hur kommer det sig att Auckland eller Nya Zealand har ett så otroligt högt prisläge, t.ex. jämfört med Sydney och Australien där jag skulle säga ett generellt prisläge mer låg strax under 1500kr för samma standard. Hilton begär absurda 4000kr/natt...även under andra datum? !

Blev till slut ett Ibis i utkanten av staden för det facila priset 1200kr/natt. Kanske inte det mest ideala hotellet för att tillbringa med sin date på men men. . . .
Det finns gott om boende på Airbnb när jag tog ett par stickprov i slutet av november. Det ser ut som att man kan få rätt fina lägenheter för runt 1000kr och en hel del tillåter även hyra för enstaka dagar.
 

Erik M

Medlem
Jag har aldrig varit i Auckland men Pullman har rum från 159 USD ungefär då jag ska dit nästa år. Gillar Pullman.

Kan också tipsa den som orkar om att utmana prisgarantier. Jag har fått rabatter för det tidigare. Tar en liten stund att leta men det kan bli värt det. Jag kommer nog att göra det mer i framtiden.
 
Skall oxå till Auckland om några veckor. Inte superlätt att hitta bra deals, men lyckades få till några vettiga nätter när jag bokade i början av oktober. Verkar vara rätt fullbokat, när jag kollar priser nu är det flera hotell som inte har rum.
 

Canadien

Medlem
Bara bott på Hilton Auckland och det var rätt dyrt. Ca 450 NZD per natt, men bra läge och fin terass för frukost / lunch med utsikt mot havet.
 
Toppen