Att välja över pölen: 767, 777 eller 747?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av erc, 6 Januari 2013.

1. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kikar på alternativ och funderar på hårdvarans kvalitet när det gäller de tre alternativen 767, 777 och 747. De aktuella platserna är i WT.

767 - fördel med 2-3-2-säteskonfiguration (två personer kan slippa tredje person), nackdel - gamla kärror såvitt jag förstår
    777 - fördel med färska kärror, nackdel 3-3-3
    747 - fördel med förtrollande maskin, nackdel 3-4-3

Vad flyger ni helst i sällskap om två?

Tolkar det som om alla tre maskiner har likvärdig IFE?

2. Mickey

Mickey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    747an hade varit det givna valet för mig i alla fall.

3. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    747, 767 och sist 777.

Många 777 är inte direkt nya, om du inte får 777-300 som är sprillans. Då blir den första val. Vilken rutt? Antar att det är JFK/EWR du kikar på, eller YYZ?

4. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är LHR-EWR/JFK. Hittat en kombo med 767 till EWR westbound och 747 från JFK eastbound.

2-säteskonfigen talar verkligen för 767.

5. Om det är 2-3-2 konfig väljer jag B767 och gångplats i mitten rad.

6. Jag har flugit med alla de tre kombinationer och håller med att 747/767/777 kombon är bäst. 767 an är inte alls tokig speciellt om man sitter i främre kabinen.

7. rodstrom

rodstrom Medlem

Om vi pratar ECO gillar jag 2-sätena bak i 747an om man är två pers. Härligt plan och ofta lite extra space mot fönsterväggen precis där 2 övergår i 3-säte.

1 person likes this.
  8. fmansson

fmansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    B767 alla gånger. Det krävs en beläggning på strax över 80% innan någon riskerar att få ett middle-seat.

9. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Ända till du skall vänta på minst 300 personer i immigration... har du lite oflax fångar du svansen på föregående British Airways flight och om illa så har Iberia eller Cathay Pacific också anlänt och då står du i kö 90 minuter eller mer.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!