Senaste nytt

Att låsa eller inte låsa incheckat bagage?

Tidigare låste väskan oftast men nuförtiden reser jag utan att låsa väskan oavsett typ. Tyvärr har det hänt 2 gånger för mig i BKK att låset "tvång öppnats" men inget var borta... :)
 

A380*G

Medlem
Låser aldrig väskan. Sätter dock band runt av två anledningar: a) om den går upp, och b) så den är lätt att känna igen.
 

Kricka

Medlem
På väg från IAD brukar jag be incheckningen om att köra TSA- kontrollen innan bagaget
går iväg på bandet. Då kan de låsa väskan efter det att den är kollad och man får en TSA-
sticker på bagagetagen så att ingen får för sig att kontrollera väskan igen. Brukar gå bra !
 

David

Medlem
Låser inte heller väskan. Brukade, såsom A380*G, ha band runt men de, av traditionellt tvivelaktig kinesisk kvalitet, som jag köpte har alla gått sönder och jag har inte kommit för mig att köpa fler.
 

Frostice

Medlem
Brukar inte heller låsa väskan men fick den länsad på godsaker och tänkta presenter mellan BCN-CPH för ett tag sedan och har sedan dess i största mån låtit bli att checka in bagage..
 

ESSA

Medlem
Johan Pfeifer;47330 Checkar jag in väskor med blixtlåsstängning brukar jag "låsa" med ett litet buntband eller twist tie så att väskan inte ska öppna sig av misstag.[/QUOTE skrev:
Liten video om hur låsta dragkedjor lätt öppnas och stängs. Inte bara risk att något stjäls även om man får tro att lägga i något oönskat i väskan är rel ovanligare.
Hänglås är väl mer för att förhindra ärliga människor att ta tillfället. En som verkligen vill in i väskan kommer att lyckas ändå.

Nu har jag i alla fall lärt mig att om jag använder hänglås på dragkedja, även fästa hänglåset i något så att det inte kan dras tillbaka för att dölja ev intrång.

[video=youtube_share;SMjpovp76Ns]http://youtu.be/SMjpovp76Ns[/video]
 

agehall

Medlem
Kan man låsa en väska utan TSA lås när man flyger inrikes i USA samt från USA?

Självklart kan du låsa den. Ingen tar dock något ansvar för vilket skick väskan är i efter att TSA brutit upp den. Å andra sidan skiljer det ju inte sig från hur det är när man har TSA-godkända lås...
 
Toppen