Senaste nytt

Att kalla detta business class måste vara ett skämt

Smuffe

Medlem
Väntar med spänning på vad den mystiskt kulinariska lådan innehåller...

Jag kan bara instämma i att om man är missnöjd med något alternativt vill ge riktigt bra beröm så mottages detta i de flesta fall och man får ofta något som tack för detta.
Oavsett om det handlar om torrt snus, dåliga chips eller mat ombord så bjuder de flesta på någonting som kompensation, så länge man är saklig och ger en vettig feedback.
Utan negativ eller positiv feedback så vet man ju inte vad man måste förbättra eller fortsätta vara bra på. :)
 

Ystad

Medlem
Nu har det gått en månad och jag har inte sett röken av någon "culinary suprise". Jag skickade just ett mail för att påminna dom - får se om det förändrar något.
Så äntligen - idag kom ett paket från Austrian med "delikatesser från Österrike". (Jag antar att de faktiskt skickade ett första paketet som sedan försvann i PostNord's "hantering" - idag skall man ju vara tacksam för varje brev och paket som når sin adressat:(

20161011_145240_001.jpg


Paketet innehöll:
- Leschanz Sacher tårta
- Mirabell Mozart kulor "violin"
- LyLys Acacia honung

20161011_145639.jpg


Nu skall dessa godsaker avnjutas - gärna tillsammans med något lämpligt österrikiskt vin
Tack Austrian Airlines.

Härmed är denna "sak" utagerad för min del.
 

Son Nguyen

Medlem
Jag och min fru har just avverkat en resa jorden runt, reseberättelsen finns här: http://www.businessclass.se/forum/t...8-dagar-nästan-i-phileas-foggs-fotspår.34004/
Jag har också recenserat de allra flesta av de flygningar vi gjorde under resan. Men den första delen av resan, CPH-VIE, gjordes med Austrian/Sunexpress Germany i en B737. Den går inte att recensera på "vanligt" sätt då den inte är inlagd i databasen för recensioner. Därför kör jag en recension här (och hoppas att den kan vara till hjälp för någon).

På flygplatsen:
Vid Austrians incheckningsdisk kunde dom bara checka in oss till Wien (något som vi f ö redan gjort på nätet). Eftersom vi inte kunde checka in på nätet för nästa ”ben”, VIE - DEL med Air India, trodde vi nog att vi skulle få hjälp med det vid incheckningsdisken - men ack nej. Vi hänvisades till att checka in vid mellanlandningen i Wien. Bagaget gick dock att checka hela vägen.

När vi sedan skulle gå genom ”CPH fast track” vid security (och bespara oss 20 minuters köande) möttes vi av beskedet att ”Austrian ingår inte i fast track programmet”. DÅLIGT AUSTRIAN. Men en trevlig dansk vakt lät oss ändock passera.

Väl igenom gick vi till SAS (business) loungen. Som vanligt ganska mycket folk, men jag tyckte att maten, i all sin enkelhet smakade bra - eller så var jag bara hungrig...

Ombordstigning o första intryck:
Som de enda 2 business passagerarna släpptes vi ombord först tillsammans med barnfamiljer och någon enstaka guldkortsinnehavare. När vi kom ombord var första intrycket: slitet, sjabbigt och trångt. Nu var det ingen ordinarie Austrian kärra utan en inhyrd från Sunexpress Germany. Används normalt för att frakta tyska turister mellan Frankfurt och Antalaya - och för det duger den säkert bra. Men om man som jag fortfarande kommer ihåg hur det var att flyga business inom Europa på 90-talet så var detta att betrakta som rena skämtet.

Stolen o underhållnings-systemet:
Stolen var inget att skryta med - trång och ganska nedsutten. Nu satt vi på rad 1 så det fanns lite benutrymme tack o lov. Något underhållningssystem tror jag inte fanns ö h t.

Internet ombord:
Nej

Måltider och service:
Före start fick vi ett glas Prosecco av en trevlig purser - som sedan fortsatte att vara trevlig och artig. Han var nog den största behållningen på hela resan. Som måltid serverades en brunaktig svampstuvning (eller soppa?) som både såg ut och smakade trist. I stuvningen/soppan fanns också en kokt potatis som till konsistens påminde om en gummiboll - den vågade jag aldrig prova. Skålen som maten serverades i såg ut att inte vara diskad. Till dessert dock en helt ok chokladkaka med mangosås.

Sömn:
Inte aktuellt - men skulle förmodligen varit omöjligt i dom stolarna.

Ankomst:
Efter en händelselös flygtur landade vi på utsatt tid. När vi så efter landningen begav oss till Austrians servicedisk för att få hjälp med incheckningen till vår anslutande Air India flight till Delhi så ryckte personalen bara ointresserat på axlarna och hänvisade oss till gaten för det flyget. När vi kom till gaten var den obemannad. Vi begav oss då till nästa Austrian servicedisk - men där var man lika ointresserad och nonchalant som i den första. Vi gav upp och gick till Austrian loungen - och där, tack o lov, fanns det äntligen i receptionen en dam fråm Austrian som både var trevlig, professionell och hjälpsam.

Slutsats:
På det hela taget ett väldigt trist bemötande av Austrians personal, men ok då, pursern var trevlig och damen i loungen ”räddade dagen". Frånsett det tycker jag att personalen på Austrian kan ”dra något gammalt över sig". Men visst, vi tog oss från CPH till VIE på utsatt tid. Men att kalla det business class ... nja, inte i min värld. Fast det kanske är ungefär så det ser ut nu för tiden när man flyger inom Europa. Hur som helst, jag har nog flugit med Austrian tidigare, jag flög mycket i jobbet på 90-talet och minns inte så noga med vilka bolag, men en sak vet jag: ALDRIG MER AUSTRIAN FÖR MIG.
Uartigt og servere suppen sådan..
 
Toppen