Senaste nytt

Att göra en retro claim?

Eurobonus måste vara det sämsta Bonusprogrammet,
mig veterligen är det bara dom som hatar sina kunder.

Gjorde ett tiotal resor med Turkish förra året samtliga behövdes retroregistreras
en del flera gånger men ok poängen (på tok för snålt) dök upp till sist.
Men har en långresa med ET som efter 7 månader och sex (6) påstötningar fortfarande
inte kommit in. Jag är skittrött på EB
 

Bryant

Medlem
Flög med ET mellan ARN-FCO, kortet reggat och syntes på boardingkortet. Poäng? NEJ, Fungerade retro på hemsidan: Tydligen inte med ET. Nu har jag mailat in forumläret och jag väntar fortfarande...

Någon som har ett tips på vad jag ska göra mer förutom att vänta?
 

Dr. Miles

Expert
Flög med ET mellan ARN-FCO, kortet reggat och syntes på boardingkortet. Poäng? NEJ, Fungerade retro på hemsidan: Tydligen inte med ET. Nu har jag mailat in forumläret och jag väntar fortfarande...

Någon som har ett tips på vad jag ska göra mer förutom att vänta?

Sluta att kreditera till SAS EuroBonus? :p

För min del, bmi Diamond Club var exceptionellt duktig att hantera retro claims.
Det räckte att skicka boardingkort och e-ticket kopia samt retro claim formulär via fax.
Det tog ungefär 2 veckor varje gång förutom Lufthansa flighter vilket tendrade att ta längre tid.
 

Randy Marsh

Medlem
Om du har tur så kan du faktiskt få mer poäng än vad du egentligen ska ha när du gör en retro claim!

Förra året fick jag t ex 2800 poäng för segmentet FRA-DBV med Croatian Airlines, som var en code share med LH-flightnummer. Egentligen skulle jag bara fått 700 poäng, men jag klagar inte :)
Att det tog 8 veckor att få poängen är dock oacceptabelt! :mad:

En annan märklig grej var att det stod at det var baspoäng i texten, men de räknades bara som extrapoäng i saldot. Jag funderade ett tag på att kontakta SAS, men bestämde mig för att det inte var värt besväret. Då hade de kanske upptäckt misstaget och rättat det til 700 poäng och det hade oavsett ingen betydning för mina möjligheter att uppnå status.
 
Jag har stora problem med att få poäng från Scandic och World Hotels registrerade trots att jag uppgivit EB-nummer vid bokningarna. Har nog 5-6 ärenden liggande där hotellen säger att de skickat all info till SK. När jag ringer SK säger de att de inte mottagit något och hänvisar mig tillbaka till hotellen. :(

Någon som har erfarenhet av detta?
 

Fredrik

Medlem
Ja, man ska vänta veckor på retroregistrering men när "vet" man egentligen att det är den vägen man behöver gå? Nu har det gått drygt en vecka och jag väntar på poängen från en flygning från CPH. Flygningen till CPH samma dag från Tyskland har postat. Kan jag realistiskt sett räkna med att poängen kommer att komma in av sig självt eller är det bara att räkna dagarna tills jag kan retroregistrera?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte gjort retro claim på SAS EuroBonus flera år men skickar SAS EB någon slags kvitto att de har mottagit din retro claim som skickats per post?
Det gör Air France/KLM Flying Blue i alla fall och det uppskattar jag.
 

Nystrom

Medlem
Jag har inte gjort retro claim på SAS EuroBonus flera år men skickar SAS EB någon slags kvitto att de har mottagit din retro claim som skickats per post?
Det gör Air France/KLM Flying Blue i alla fall och det uppskattar jag.

När jag mailade in retroclaim-blanketten med bilaga över resedokumentationen så fick jag ett "mottagningsbevis" från sas.dk där man bekräftade mottagning av ärendet och uppskattad handläggningstid. Trevligt!
 
Toppen