Att göra en retro claim?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Silferlood, 10 Maj 2012.

1. Silferlood

Silferlood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad har ni för erfarenhet när man inte fått sina poäng och ska claima dem på SAS hemsida?
    1. Flyg, när man gör det på online formuläret, är den svår att fylla i, tar det lång tid att få poängen?
    2. Hotell & bilar?
    3. Andra partners som webshoppen?

Kan EuroBonus göra det bättre, har ni några kanonbra förslag?

2. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1. Har du boardingpasset och bokningen kvar är det lugnt. Jag har iofs bara testat Lufthansa och SK-retro, men alla har krediterats inom någon vecka.
    2. Vad gäller hotell, där är det väl hotellkedjornas respektive lojalitetsavdelningar som sköter det? Bara provat retro med Best Western, tog väl 3-4 veckor.
    3. Webshoppen kan vara ett jäkla meck, har fått vänta 6mån+ (men iaf fått poängen till slut), men det har blivit klart bättre med automatisk kreditering på slutet har jag märkt.

3. Nystrom

Nystrom Medlem

Retroregistreringen via Internet fungerar bra, tar ca ett dygn från launch till effekt. Däremot har jag ett litet bekymmer med en TravelPass-resa där inget har hänt på drygt två månader. Har ringt två gånger och även mailat retroregistreringen och bifogat inscannad bokningskvittens. Tyvärr har jag inte biljettnumret (borde ju vara samma som TP-numret). Jag har dock kvittens på att SAS har mottagit underlaget så jag förlitar mig på att det regleras inom kort.

4. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja du Nyström, jag för en ojämn kamp att få mina TP flygningar in på mitt M&M konto (rör sig om över 20 flighter).
    Det lovas och lovas men inget händer.
    Svar på din fråga är att biljettnummeret är ditt TP-nummer men framför ska du skriva till; 117-

5. Nystrom

Nystrom Medlem

Tack för upplysningen! Vad jag har förstått så skickas retro på TP-bokningar till Bangkok och det kan du också ha råkat ut för. Håller tummarna att det löser sig för dig. I mitt fall så väntar jag ett par veckor till innan jag blir besvärlig igen...

Uppdatering:
    Behöver inte bli besvärlig...... poängen har trillat in! Tack för det, SAS!

Last edited: 25 Maj 2012
  6. johanolsson

johanolsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade tre flights som inte kommit med på EuroBonus. Fyllde i all info och hade allt på kontot innan dagens slut. men jag måste nog ringa Hertz angående några EuroBonus-poäng som försvunnit.

7. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter och bevakar fruns och sonens EuroBonus-konton där poängen från Lufthansa-opererade US-flighter ARN-FRA och FRA-ARN aldrig tycks komma in. Väntade såklart de angivna tre veckorna innan jag gjorde efterregistreringarna. Hemkomsten vad den 19 april. Ännu inget. Till saker hör att mina poäng trillade in snudd på omgående utan någon efterregistrering.

Hur lång tid brukar detta ta?

8. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För mig tog det ca 4 veckor att få in mina poäng på mitt EuroBonus konto, men jag hade kanske bara otur?

9. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag har SK opererade flyg från 12.3 som inte kommit in än, så du får nog vänta ett tag till...

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mina Lufthansa-flighter krediterade efter ca 2v senast. Nu är det en LX-resa jag väntar på. Om den inte dyker upp snart är det nog retro som gäller.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!