Senaste nytt

Att bo i rätt land - av en eller annan anledning....

Bamsefar

Medlem
Tackar flapps - det är besvarat - guld värt !!

bhen: Det som gör bilen svår är att vi har en splitterny på order - det kostar att bryta kontraktet således, om jag inte kan ta ut den i Norge via generalagenten - men då kostar den helt plötsligt 300.000 nok extra... Eller så bryter jag kontraktet (bevisligen billigare) och sedan som sagt köper något "billigare" i Oslo - för utan bil fungerar inte jag.

Det finns många frågor kring om / hur vi (min norska fru och jag) kan lösa detta. En sak vi kom underfund med i helgen var att vi inte vill sälja vår nuvarande lägenhet - den ligger oss på tok för nära "hjärtat" (hört talas om drömbostad ?). Och det stoppar alla lösningar som "fast kontrakt i 1-2 år" tydligen. Jag har helt enkelt mycket kvar att reda ut.

Appropådet, det är en timme kortare flygtid till New York och Chicago från Oslo (men det är nog samma flygtid till SFO pga CHP hoppet, om man jämför med ARN). Så visst 17on är mina frågor lite flygreseorienterade allt, jag flyger ju bara businessclass såklart (förvisso av vissa andra skäl som matallergi osv).
 
Toppen