Att använda en internet resebyrå i Bangkok eller Hongkong. Spara pengar?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av ACervin, 6 Februari 2013.

1. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är dyrt att flyga från Australien. En del kollegor väljer att lämna Australien på ett lågprisflyg som Jet Airways eller Tiger. För att sedan hoppa på ett fullservice flyg från HKG eller BKK. Man har då ofta köpt biljetten via resebyrå i dessa städer. Jag roade mig att jämföra Expedia med en Hongkong site Your Online Travel Agency - Cheap Travel Deals - Zuji - Hong Kong som visserligen tillhör Travelocity kedjan. Tittade på priser i Europa som exempelvis CPH-GVA, i economy och även lite längre distans CPH-BKK och det verkade vara 10-20 % billigare att boka från Hongkong siten. I business fanns CPH med SAS ut och Egypt Air på hemvägen för 15 000 HKG vilket blir ca 13 500.

Någon som har erfarenhet av att utnyttja utländska siter? Förutsätter att allt går bra med resan antar jag annars kan det bli lite knöligt.

2. Jag har använt Zuji några gånger både deras Hong Kong sida och Singapore sida. Jag har inte haft några problem hittils.
    Däremot tror jag att de inte har någon site i Thailand.

Jag antar att du menar Jetstar (JQ) och inte indiskt flygbolag Jet Airways (9W)

3. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt riktigt jag menar Jetstar som är väl Qantas LCC. Välkända här för att vara flitiga med att ställa in flyg

4. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det som var bra med Zuji siten var att man inte blir omdirigerad. Försöker jag med svenska Expedia här nerifrån så blir jag omdirigerad tlll au och har inte en chans att söka på svenska sidor.

5. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sätt upp en VPN-tunnel till en svensk server!

2 personer gillar detta.
  6. walle33

walle33 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Billigare på exakt samma flight eller bara på sträckan?

Last edited: 6 Februari 2013
  7. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    på exakt samma flight, men jag har bara gjort en 4-5 sökningar

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!