Senaste nytt

ATR 72 "operated by SAS"

Det är ju nästan bättre att ställa in avgångarna än att köra det där under namnet "SAS"!
Det där är bara 1 av 4 stolar som ser ut så på det planet...har sett ut så i över en månad också, enda skillnaden är att de lappar om det då och då för folk sliter väl ned brickorna lite hipp som happ ändå :)

Det planet är för övrigt inte ens målat SAS det är JetTimes färger, brungrå, gul och vit. De har flera sådanna av dessa gamla modeller de kör med på min linje.
 
Så här ser de ut
 

Attachments

  • IMG_0196.jpg
    IMG_0196.jpg
    {memory} MB · Visningar: 228
A

Aurora

Guest
Det blir bra når jettime går ut og flybe kommer inn, hadde nettopp en vanvittig bra tur med flybe i ATR.

agø jeg skal sjekke opp det med flighten :) Det er altea som håndterer flightene, og det er standard forkortinger som angir flyselskap og flytype. Fra tid til annen er systemet treigt til å oppdatere seg. Vedder 100kr på at det er en bokstavkode som har gått seg vill i bookingsystemet, det er ikke noen som har gjort det med vilje akkurat :p
 
Pinsamt att SAS tillåter att underentreprenörerna kör runt med detta skräp. Jag skulle reklamera.
Om du följt mina tidigare påpekanden om JT på VBY-ARN så ser du att detta är bara en liten del i all galenskap de har för sig...de serverar för övrigt konsekvent inte kaffe till GO och nu har de börjat med 50/50 servering av varm dryck även i Plus, hänvisning oftast till att det inte lastats varmvatten på planet
 
Jag tycker SAS ATR kärror som flygs av JET Time är trevliga att flyga med. 2-2 config rena och fräscha, samt lädersäden. På korta linjer som de flyger är de jättebra.
 
Toppen