Norwegians möjlighet att börja trafikera FAE är obefintlig med nuvarande (och beställd) flotta. Banan är 1799 meter (5902ft) efter den nyligen utförda förlängningen. 737 800'or verkar behöva 2400 meter.
Deras vanliga 737-300 behöver iaf bara 1400-1600m Samma för de beställda A320 Neo.
Som jag läser specifikationerna behöver 733'orna ca 2100 meter.
Om man bokar med lite förvarning kan man ju faktiskt hitta biljetter för 2000 DKK tur och retur från CPH. Då är det ju bättre värde på en resa till LYR.
Noterar också att det faktiskt går att hitta någorlunda humana biljettpriser från CPH. Går även att hitta biljetter TOS-LYR för ungefär samma pengar. Ska man däremot nå FAE från OSL, eller LYR från CPH - då blir det inte lika billigt...
Vad som är bäst värde är en intressant fråga. Men - varför välja, när man kan besöka båda för ungefär samma poäng?
Ska slå en signal till kundtjänst för att ta reda på när säsongen för OSL-FAE infaller. Och - hur tillgången på awardbiljetter ser ut.
Med tanke på att du kan resa inrikes i Sverige i anslutning till OSL-LYR så anser jag detta vara bättre värde då jag utgår från LLA, men det är ju en smaksak. Du får gärna uppdatera tråden då du har mer info. Eftersom jag har gjort bort LYR så låter ju FAE spännande!