Senaste nytt

Atlantic Airways: Till Färöarna för 20000 poäng

erc

Medlem
Norwegians möjlighet att börja trafikera FAE är obefintlig med nuvarande (och beställd) flotta. Banan är 1799 meter (5902ft) efter den nyligen utförda förlängningen. 737 800'or verkar behöva 2400 meter.
 

Palazzi

Medlem
Norwegians möjlighet att börja trafikera FAE är obefintlig med nuvarande (och beställd) flotta. Banan är 1799 meter (5902ft) efter den nyligen utförda förlängningen. 737 800'or verkar behöva 2400 meter.

Deras vanliga 737-300 behöver iaf bara 1400-1600m :) Samma för de beställda A320 Neo.
 

Luchtii

Medlem
Om man bokar med lite förvarning kan man ju faktiskt hitta biljetter för 2000 DKK tur och retur från CPH. Då är det ju bättre värde på en resa till LYR.
 

erc

Medlem
Om man bokar med lite förvarning kan man ju faktiskt hitta biljetter för 2000 DKK tur och retur från CPH. Då är det ju bättre värde på en resa till LYR.

Noterar också att det faktiskt går att hitta någorlunda humana biljettpriser från CPH. Går även att hitta biljetter TOS-LYR för ungefär samma pengar. Ska man däremot nå FAE från OSL, eller LYR från CPH - då blir det inte lika billigt...

Vad som är bäst värde är en intressant fråga. Men - varför välja, när man kan besöka båda för ungefär samma poäng?

Ska slå en signal till kundtjänst för att ta reda på när säsongen för OSL-FAE infaller. Och - hur tillgången på awardbiljetter ser ut.
 

Luchtii

Medlem
Noterar också att det faktiskt går att hitta någorlunda humana biljettpriser från CPH. Går även att hitta biljetter TOS-LYR för ungefär samma pengar. Ska man däremot nå FAE från OSL, eller LYR från CPH - då blir det inte lika billigt...

Vad som är bäst värde är en intressant fråga. Men - varför välja, när man kan besöka båda för ungefär samma poäng?

Ska slå en signal till kundtjänst för att ta reda på när säsongen för OSL-FAE infaller. Och - hur tillgången på awardbiljetter ser ut.

Med tanke på att du kan resa inrikes i Sverige i anslutning till OSL-LYR så anser jag detta vara bättre värde då jag utgår från LLA, men det är ju en smaksak. Du får gärna uppdatera tråden då du har mer info. Eftersom jag har gjort bort LYR så låter ju FAE spännande!
 

erc

Medlem
Ringde precis SAS och pratade med en trevlig kille vid namn Ronny som faktiskt kunde IATA-koden för Vagar Airport (FAE) utantill men som aldrig hade kommit i kontakt med awardbokningar dit. För honom var det lika mycket nyhet som för många av oss här.

Lyckades inte klura ut när säsongen för OSL-FAE var (den informationen lyckas jag inte hitta någonstans) men vi hittade ett datum i januari där det fanns awardtillgång. Bränsletillägg etc landade på ungefär en tusenlapp. Då jag inte riktigt har kalenderplats för en resa till Färöarna i sommar/höst och inte alls har lust att spendera en januarihelg där har jag bestämt mig för att ta reda på hur Atlantic Airways säsongstidtabeller till OSL egentligen ser ut och sedan sikta på att resa under sommaren 2013.

Om någon lyckas hitta tidtabeller för Atlantic Airways är jag enormt nyfiken!
 

erc

Medlem
Med tanke på att du kan resa inrikes i Sverige i anslutning till OSL-LYR så anser jag detta vara bättre värde då jag utgår från LLA, men det är ju en smaksak. Du får gärna uppdatera tråden då du har mer info. Eftersom jag har gjort bort LYR så låter ju FAE spännande!


Ska absolut hålla tråden uppdaterad. Har också redan besökt LYR vilket gör FAE till snudd på självskriven nästa bonusdestination. Om det inte dyker upp någon aggressiv bonusrabatt till Asien eller USA för 20-30000p vill säga...
 

Palazzi

Medlem
Nu väcker jag tråden till liv igen... VM-kvalet i fotboll börjar närma sig och Fredag den 12:e Oktober ska Sverige spela på Färöarna. Är det dags att byta ut Monks mot en Pub i centrala Torshavn?
 
Toppen