Senaste nytt

Asienturné i ekonomi

Jaha, då var det dags för en asienturné i tjänsten. Ingen liggvagn alls och bara billiga bokningsklasser men att pricka av några nya flygplatser och lounger får duga.

Turen går:

ARN - LOT söndag
LOT - PEK sön-mån
PEK -TPE mån kväll
TPE - TAO ons morgon
TAO - ICN torsdag kväll
ICN - HKG - CPH - ARN hem på fredag kväll, framme på ARN på lördag morgon.

1-2 möten per stad förutom LOT och hemresan då.

TAO är första gången.

Tips och trix om de andra mottages tacksamt.

Första bilden blir från påstigning av LO454 från ARN till WAW, en CRJ900 utan plats för handbagage. Avskyr det, DAA (delivery at aircraft) tär på min lätta tygväska. Den tar sån stryk av det där, den är ju inte gjord för att hasas runt i ett bagageutrymme.

Andra bilden från LOT lounge, har även skrivit lite mer om den i lounge-sektionen av forumet.

Snart vidare med LO91. Spänningen är olidlig, kommer de ha hyggligt grönt te för att göra kineserna nöjda eller kommer den enbart serveras polsk vodka? ;-)

d9300ca49e5d8313db11947ea43a6516.jpg
9e4fb378c24343a0d8d483606872212b.jpg
 
Jag antar att du menar WAW snarare än LOT?

Ska bli spännande att följa! Det låter som att det är en jobbresa? om ja, får jag fråga hur ofta du göra sådan resor likt detta? :)
JA! *skämskudde* WAW ska det förstås vara. Även om WAW är LOTs högkvarter!

Ja, det är en jobbresa. Det är inte så ofta det blir såhär, det brukar mer handla om 2-3 besök i samma land några gånger om året men.. det blev lite kö nu under sommarsemestern.

Jag har inget visum till kina och pga att koreamötena blev av nu på fredag så kunde jag inte studsa pek-icn-tao vilket hade varit mycket lättare att få ihop routingmässigt. Det går bara en direktflight i veckan från tpe till tao. Sen är jag ju amatör på sånt här också - det hade säkert gått att boka bättre men vanöiga firmaresebyrån gjorde definitivt inte ett bättre jobb när jag förklarade villkoren land A, kina, land C för transitvisum.

Inget inlägg utan bild, Dreamliner från utsidan (hemsk bild!) och lite ekonomiinredning. Jag vill minnas Norwegians Dreamliner som lite finare men det var några år sen jag åkte den ARN-OAK.

Strax takeoff från WAW så nu blir det tyst ett tag!

33827687d1734ac8376926502f92dbae.jpg
8948e58936b1af718fd0313c0a81c7c0.jpg
 

Taggen

Medlem
Jaha, då var det dags för en asienturné i tjänsten. Ingen liggvagn alls och bara billiga bokningsklasser men att pricka av några nya flygplatser och lounger får duga.

Turen går:

ARN - LOT söndag
LOT - PEK sön-mån
PEK -TPE mån kväll
TPE - TAO ons morgon
TAO - ICN torsdag kväll
ICN - HKG - CPH - ARN hem på fredag kväll, framme på ARN på lördag morgon.

1-2 möten per stad förutom LOT och hemresan då.

TAO är första gången.

Tips och trix om de andra mottages tacksamt.

Första bilden blir från påstigning av LO454 från ARN till WAW, en CRJ900 utan plats för handbagage. Avskyr det, DAA (delivery at aircraft) tär på min lätta tygväska. Den tar sån stryk av det där, den är ju inte gjord för att hasas runt i ett bagageutrymme.

Andra bilden från LOT lounge, har även skrivit lite mer om den i lounge-sektionen av forumet.

Snart vidare med LO91. Spänningen är olidlig, kommer de ha hyggligt grönt te för att göra kineserna nöjda eller kommer den enbart serveras polsk vodka? ;-)

d9300ca49e5d8313db11947ea43a6516.jpg
9e4fb378c24343a0d8d483606872212b.jpg
Bra med en reserapport från verkligheten. Började bli trötsamt med alla fyllerace i First.:D
 
Toppen