Senaste nytt

Asien Sommar 2017 - rekommenderade rutter?

Wyll

Medlem
En fråga är det omöjligt att hitta Singapore Airlines biljetter som bonus resa? Har tittat på London & Paris med deras A380.
 

JacobGBG

Medlem
Nu börjar det bli GO TIME på att boka denna. Iochmed att jag gör det så långt ut så har tillgängligheten varit mycket god, till den grad att jag nu har svårighet att välja färdväg. Tar gärna emot kommentarer på de möjliga nedan:

OUTBOUND
1.
GOT-CPH-PVG-SIN-KUL
SK C, SQ C
22h layover i PVG för att titta på stan. Osäker än om det är ett plus eller ett minus, men stan verkar lättillgänglig från flygplats.

2.
GOT-FRA-ICN-SIN-KUL
SK C, OZ C, SQ C
Antagligen den mest attraktiva ur flygnörds-perspektiv. Finns i alternativ om både med 21h layover eller bara några få timmar. ICN ser däremot ut att ligga för långt från stan för att göra ett sånt kort besök behagligt. Jag tvekar också i allmänhet över detta alternativ på grund av dottern då det är en rätt lång omväg för en så liten tjej.

3.
GOT-CPH-LHR-BKK
SK C, BK C (380)
Den mest okomplicerade, men kanske inte den mest spännande. Känns som ett bättre alternativ på hemvägen när man bara vill komma hem efter 2-3v.

4.
GOT-ARN-HKG-SIN-KUL
SK C, SQ C
1h 45min connection i HKG gör att man riskerar få ta en senare flight vilket iofs inte känns jättefarligt då kvarvarande sträcka trafikeras flitigt. Drömscenariot hade vart denna sträcka med en 24h layover för att upppleva HKG men har inte kunnat hitta någon som helst routing som löser detta (bästa är ca 18h vilket blir tight)

INBOUND
Ovanstående rutter i omvänd ordning från BKK med ett tillägg:

5.
BKK-HKG-ZRH-ZRH
TG C, LX C
Främst framtagen som alternativ för att åka LX C i 77w.
---

Den långsiktiga ambitionen är att boka om i F enl nedan om/när tillfänglighet finns MEN detta påverkar på inget sätt ovanstående placeholder-bokning
GOT-FRA (LH C)
FRA-ICN (LH F/OZ F)
ICN-SIN (OZ F)

BKK-LHR (TG F)
LHR-CPH-GOT (SK C)
Min resa kommer vara längre än två veckor så det är ej möjligt med LH F på tillbaka vägen. De förbehåll jag hade med rutten via ICN med en liten knatte i släptåg upplever jag som mer hanterbara i F än "bara" i C.
 
Toppen