Senaste nytt

Asien och USA från 2990kr - Boka senast 31:e jan 2016

Johan Hbg

Medlem
Funderar på påsk i Chicago! Finns det något att göra där ?
Chicago är bra, boka på studs. Känner man sig kulturell så finns världens största tyrannosaurus rex på Naturhistoriska museet. Annars är det korv, öl och baseball som rekommenderas, dock tveksamt om säsongen dragit igång redan till påsk i år.
 
En kort tripp är inte tre dagar. Det är timmar....

CBP kunde inte bry sig mindre om just detta. Om de skulle ställa frågor så beror det på annat.
Enda gången jag har fått mer ingående frågor är då jag bara skulle stanna 3 nätter i Boston. Annars har jag aldrig fått speciellt många frågor. Så att bara dra slutsatsen utifrån empirisk data med få datapunkter kan göra att man drar fel slutsats.
 

Mikael

Medlem
Det var garanterat inte enbart din korta vistelse som triggade detta. Jag har flera vistelser då jag varit i USA mindre än 12h och det har aldrig varit föremål för frågor. Däremot kan CBP folket få spel ibland och då kvittar det varför du är där eller hur länge du ska stanna.

Det var den korta tiden i NY som jag fick frågor på. ”Intervjun” gick bra till dess att jag fick fick frågan om hur länge jag skulle stanna. Damen bakom disken höjde på ögonbrynen vid mitt svar och tonläget blev ett annat. Jag blev skickad till ett annat rum där jag fick frågor om varför jag stannade så kort tid. Att jag åkte på en milage run ville de först inte tro på.

Så visst kan det vara andra faktorer inblandade. Men jag tror inte det i det här fallet.
 

jerixon

Medlem
Chicago har massa trevligt! En favorit i USA! Homer gav mig ett par riktigt bra restaurangtips och jag fick en hel del andra tips också när jag startade en tråd om det! Sök gärna efter den så får ni väldigt mkt tips :)
 

Flixflex

Medlem
Tyckte det var ovanligt dålig tillgänglighet på denna rea. Hittar inte en enda weekend till Washington eller New York. Knep dock Chicago over påsk
 
Toppen