Asien och USA från 2990kr - Boka senast 31:e jan 2016

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av crown, 29 Januari 2016.

1. crown

crown Medlem

Bra priser =) Kanske skulle man ta sig en tripp till Boston.

Bifogade filer:

Fredrik, Friskytten, Bryant och 2 andra gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    LA för 3500 är riktigt bra, synd bara att det inte gäller i maj när jag ändå troligtvis måste åka.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Martin Gren

Martin Gren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket intressant. Om man åker en korttripp (t.ex fredag till söndag) ska man räkna med att få en del frågor av immigration? Har aldrig varit kortare än 1 vecka i Staterna.

4. Flixflex

Flixflex Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var i New York förra helgen fre-söndag. Inga som helst frågor runt detta från immigration.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En kort tripp är inte tre dagar. Det är timmar....

CBP kunde inte bry sig mindre om just detta. Om de skulle ställa frågor så beror det på annat.

Tommy, 011430121 och Martin Gren gillar detta.
  6. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har fått en hel del frågor vid immigration i New York när jag bara stannade en natt. Det väckte tydligen en del misstänksamhet. Inga problem att komma in till slut, men blev tagen åt sidan och fick vänta i ett annat rum för en mer ingående utfrågning.

7. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Dito för en weekend i NYC. Igen, inga problem att komma in till sist, men det frågades friskt kring syftet för resan, hur lång flygtur det var fram och tillbaka till Köpenhamn och i förbindelse med det (mellan raderna) hur jag kunde vara så korkad att jag gjorde en sådan tur över en helg. Visst är det härligt att blotta delar av sitt liv till en uniformerad person med en billig webbkamera och pikadoll... :)

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var garanterat inte enbart din korta vistelse som triggade detta. Jag har flera vistelser då jag varit i USA mindre än 12h och det har aldrig varit föremål för frågor. Däremot kan CBP folket få spel ibland och då kvittar det varför du är där eller hur länge du ska stanna.

nota bene gillar detta.
  9. Anfield

Anfield Medlem

Funderar på påsk i Chicago! Finns det något att göra där ?

10. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis. Fick "problem" i Dallas då folk i bibelbältet inte kunde förstå hur jag pendlat 5 år till min särbo utan att vara gift.
    Det var totalt ofattbart för denna väldigt insnöade agenten.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!