Asiana's Boeing 777-200, nya First class

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Bwan, 19 Mars 2013.

1. Bwan

Bwan Medlem

Har någon här på forumet provat den? Sägs ju vara absolut top-notch. Det verkar dessutom finnas gott om availability (som vanligt på Asiana), problemet är att den bara går på ORD-ICN. Har även läst mig till att dom ska flyga på ICN-SGN ibland.

LHR-ICN opereras av 777-200, står det. Men är det den gamla med 2-klass config?

Jag förmodar att det inte går att boka award ticket från EU till Asien via USA med USDM :(

2. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte provat denna nya kabin och jag tror Asiana endast har en 777a med nya First. Nej man kan inte flyga EU-Asien via USA med USDM, det hade ju varit grymt om man kunde. Enda destinationen i Europa som har First är FRA och dit kör de med en gammal 747a.

4. Gweilo

Gweilo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som av en händelse så skriver Airlineroute ( ASIANA AIRLINES to Start NEW 3-Class Boeing 777 Service to New York JFK from late-July 2013 | Airline Route – Worldwide Airline Route Updates ) följande igår:

Update at 2315GMT 18MAR13

As per 18MAR13 GDS inventory display, ASIANA AIRLINES from 22JUL13 will introduce new 3-class Boeing 777-200ER (77W) service on its daily Seoul Incheon – New York JFK route. The new 3-class 777-200ER features First Class Suite as well as Quadra Smartium Business Class seating.

OZ222 ICN1000 – 1100JFK 77W D
    OZ221 JFK1300 – 1610+1ICN 77W D

New York JFK operation will get a one-time “preview” of the Quadra Smartium Business Class on 12MAY13, when ASIANA operates new 2-class 777-200ER (77L) on this date. However, planned operation remains subject to change.

In the GDS seat map display, ASIANA still displays old 3-class configuration with “77C” code. However this will be adjusted at a later date.

1 person likes this.
  5. NotRyan

NotRyan Medlem

Det där skulle inte jag våga sätta pengar på. Kan nog krävas lite tid i agentrouletten, men...... :)

Mvh
    /NotRyan

3 personer gillar detta.
  6. Bwan

Bwan Medlem

Ännu en USA rutt alltså... suck :(

7. Märkligt att Boeing 777-20ER klassas som 77W. Jag trodde att det gällde endast för Boeing 777-300ER.

8. AndreasW

AndreasW Medlem

Det stämmer 77W är bara för 777-300ER
    777-200 och 777-200ER delar på "772"

1 person likes this.
  9. Sedan kallar dom 777-200ER för 77L vilket också är fel, det är 777-200LR, ett helt annat plan.

10. shibuyax

shibuyax Medlem

För några månader sen hamande jag på en 777:a med nya first mellan ICN och NRT. Flög inte F men gick igenom kabinen när vi lämnade planet och passade på att ta en bild. Såg riktigt trevligt ut och IFE-skärmen är stor som en hangar, det ser helt galet ut i verkligheten när man är van med mellanstora skärmar i F och C i andra kabiner. Galet mäktigt, alltså.

IMG_4640.jpg

8 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!