Senaste nytt

Asiana plockar bort Första klass från 777 & 747

Traveller

Medlem
Men vänta nu... har du ens åkt Asiana First? Deras service är ju väldigt snabb, korrekt och bra vilket även otaliga referenser på siten vittnar om.
Dessutom är det väldigt många som är trogna en allians och Korean Air tillhör som bekant SKYTEAM, inte Star Alliance.

Skulle naturligtvis inte skriva en kommentar om det var utan erfarenhet. Bor i Hong Kong och åket hit och dit härifrån med alla allianserna så därför prövar jag också alla alliansers alternativ. Mitt omdöme står fast. Det må vara annorlunda på long haul än på short vilket är det jag flugit med dom.
 
F

FCT

Guest
Skulle naturligtvis inte skriva en kommentar om det var utan erfarenhet. Bor i Hong Kong och åket hit och dit härifrån med alla allianserna så därför prövar jag också alla alliansers alternativ. Mitt omdöme står fast. Det må vara annorlunda på long haul än på short vilket är det jag flugit med dom.
Jaså? Det var ju bra eftersom det inte verkar gälla för många andra här. :rolleyes:
Men no worries, vi vet att du bor i Hong Kong efter en relocation från Stockholm via Shanghai.
Prova dem longhaul nästa gång du åker till US, kommer bli en fin upplevelse. ;)
 

jumbooze

Medlem
Jag har också provat Asiana F (när de nu lät mig flyga utan Downgrade)
FRA-ICN Var faktiskt ingen höjdare på servicenivån eller hårdvaran, tror jag fick en "nybakad" flygvärdinna men alla missade flera saker (väntetid på champagne 15-20 minuter där de sista 10 fick jag ett tomt glas och bad 3 (!) olika flygvärdinnor att fylla något i glaset, där den sista frågade mig igen vad önskas att dricka? Champagne i det tomma glaset tack... (facepalm)
ICN-LAX Var en höjdare på A380, den åker jag gärna igen
 

GillBates

Medlem
De två gånger jag har flugit FRA-ICN i F har det varit toppen-service. Snabbt framme även när man bara gjorde en antydan till att vilja ha något. Mjukvaran ger jag full pott för.
Däremot behöver de en grundkurs i att blanda GT :eek:. Det var ingen direkt brist på G (får Spanarna 2 med Richard Dreyfuss i tankarna: Ginnnnnnnnnnnnnnn, tonic!):D
 

Swisser

Medlem
Jag var mycket nöjd med Asiana när jag flög med dem ICN-FRA för två år sedan. Skulle gärna flyga med dem igen.

Jag läste på någon blogg att de troligtvis kommer att ha slutfört processen att ta bort förstaklass i dess plan under 2017 (början?). Det är en process om man inte utför på några veckor eller måndader.
 

Glenn E

Medlem
Jag var mycket nöjd med Asiana när jag flög med dem ICN-FRA för två år sedan. Skulle gärna flyga med dem igen.

Jag läste på någon blogg att de troligtvis kommer att ha slutfört processen att ta bort förstaklass i dess plan under 2017 (början?). Det är en process om man inte utför på några veckor eller måndader.
2017 har de väl bytt ut B747 mot A380 på Frankfurt?
 
Toppen