Asiana plockar bort Första klass från 777 & 747

Diskussion i 'Star Alliance' startad av jumbooze, 26 Augusti 2015.

1. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Lite tråkiga nyheter på award fronten till Asien, Asiana har beslutat att göra om sina plan 777 & 747 till 2-klass och massvis av Förstaklass tillgänglighet till asien försvinner därmed.
    Då kvarstår bara First med deras A380 som nu flyger på USA.

Asiana to remove nearly all its first-class seats

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känns som en logisk utveckling, om de annars bara fyller kabinerna med awardpax. Men trist att OZ Suite försvinner från 777.

3. Martin Gren

Martin Gren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det nåt datum på detta? Typiskt när jag nu triggat min 2-4-1 och tänkte boka en resa till Asien

4. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    usch hoppas jag hinner med i oktober

5. Patrick

Patrick Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt tråkigt men jag var helt ensam i F sist jag flög Asiana ICN-FRA, vi kan lugnt säga att servicen var otrolig med 2 värdinnor som konstant passade upp på mig. :)

Remington Steele gillar detta.
  6. spritfet

spritfet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög FRA-ICN-LAX med @VonMögen i helgen, trist att de plockar bort F i 747 men kan verkligen rekommendera att testa A380. 32tums skärmen är bisarrt stor :)

lillemannen gillar detta.
  7. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men vänta nu.. Asiana First är nu inte någon höjdare ändå!? "Salongen" i t.ex 747 är ju inte särskilt speciell och inte heller utbudet på service. Dessutom är det så att Asianas 747 skall bytas ut om 5 år. Dom går om vartannat korta sträckor vilket ger många start/landningar. Så, om det är Korea det handlar om så är det bättre att välja Korean Airlines.

8. FCT

FCT Guest

Men vänta nu... har du ens åkt Asiana First? Deras service är ju väldigt snabb, korrekt och bra vilket även otaliga referenser på siten vittnar om.
    Dessutom är det väldigt många som är trogna en allians och Korean Air tillhör som bekant SKYTEAM, inte Star Alliance.

9. spritfet

spritfet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken "salong" menar du?
    Jag var mycket nöjd med servicen ombord, de är nästan lika alerta som Cathay Pacific :)

FCT gillar detta.
  10. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När skall man sluta med första klass på berörda plan?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!