Asiana med ny landingsulykke

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Aurora, 14 April 2015.

1. Aurora

Aurora Medlem

Asiana Flight OZ162 'crashes on landing' in Japan injuring passengers - Mirror Online

A passenger jet has crashed upon landing in Japan leaving 20 people injured, it has been reported.

Asiana flight OZ162 landed at Hiroshima Airport today but as it did the rear of the fuselage smashed into the runway.

According to reports in Japan, frantic passengers reported seeing sparks fly up as the plane overshot the runway in its landing.

Fire crews raced to the scene to take care of those on board, but it is being reported in Japan that at as many as three passengers were injured.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Härlig journalistik. Första meningen pratar om 20 skadade - den sista om 3. Jag ser fram emot att läsa vad som egentligen hänt på AVHerald.com. Änsålänge står inget om olyckan där.

3. Enligt japansk media, 23 personer blev skadade och 18 av dem transporterades till sjukhuset. 4 av dem har allvarliga skador.

アシアナ機、滑走路それ停止=アンテナに接触か—負傷者23人・広島空港 - WSJ

OZ162 hade inflygning österifrån och planet gled ur i mitten av landningsbanan och stannade motsatt håll än flygets riktning.

En antenn som låg 320 meter bort öster från landningsbanan har gått sönder och myndigheter misstänker att planet har kolliderat med antennen.

Planets bakre del har gått sönder, vänstervingen har bröts från mitten och motorkåpan på vänstra motorn har gått av.

4. Christian R

Christian R DYKWIA

Fra Asianas Facebook side:
    image.jpg

5. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror att det där är från olyckan i SFO.

Agö och Pho gillar detta.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, med tanke på att det står ett par Southwestkärror där så...

Dr. Miles gillar detta.
  7. På japansk TV

8. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte bra alls. Jag vill gärna veta mer om orsaken till detta men det ser inte bra ut att ett koreanskt bolag återigen är inblandad i en olycka i samband med landning. Att det sen verkar ha gått mycket bättre än i San Francisco är givetvis mycket bra.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns väl några uppenbara misstankar, men jag tänker avhålla mig från att spekulera öppet om vad orsaken är. Det lär inte ta lång tid innan vi får reda på det från utredningen, vilket är bättre än att gissa och spekulera.

Christian R och Smuffe gillar detta.
  10. RobHK

RobHK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Något i svenska nyheter om vilka svenskarna är?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!