Senaste nytt

Asiana från Seoul till Hong Kong i First?

Berrsus

Medlem
OZ verkar flyga ICN-HKG med en A380 som har 3 klasser. Någon som vet varför inte F är bokningsbart på sträckan?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Berrsus

Medlem
För att det inte finns tillräckligt många betalande kunder.

Intressant att de väljer att "offra" ett av sina få plan med F kabin utan att ens försöka sälja den. Blir direkt nyfiken på om C-kabinen är så pass full att de kan sälja några extra sådana platser och placera dessa i F eller om F verkligen är så dött. Aja, den kalkylen lär jag aldrig få reda på utan insyn i deras statistik. Tack doktorn!

Sitter och listar olika LH/ANA alternativ till en FRA-BKK-HKG TG F-bokning som jag har i november. Gäller att vara förberedd 14 dagar innan :D
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Intressant att de väljer att "offra" ett av sina få plan med F kabin utan att ens försöka sälja den. Blir direkt nyfiken på om C-kabinen är så pass full att de kan sälja några extra sådana platser och placera dessa i F eller om F verkligen är så dött. Aja, den kalkylen lär jag aldrig få reda på utan insyn i deras statistik. Tack doktorn!
Cathay Pacifc kör också flygplan med First class kabin inom Asien utan att sälja First class ibland. Så det förekommer även hos andra flygbolag.

För övrigt, Korean Air (KE) har First class på alla sina flighter mellan Seoul ICN - Hong Kong så de som vill flyga i First class flyger nog med Korean Air.
Cathay Pacific säljer också First class på sträckan men endast på sporadiska flighter. (inte ens varje dag)
 
Toppen