Asiana byter Champagne i First Class

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Martin Björnström, 12 November 2013.

1. Asiana förändrade Champagne & vinlistan i Oktober. Nu är det Pol Roger Sir Winston Churchill som är enda riktiga premium Champagne, Taittinger Comtes de Champagne utgår och är ersatt av Charles Heidseck Millesime 2000.

Dom lastade betydligt färre flaskor än tidigare, vi tömde baren på F Champagne utan problem båda gångerna. Gissar på en flaska Pol Roger och kanske 4 flaskor Charles Heidseck, sen är det Piper Heidseck (Business Class) som gäller...

Jag gissar att alla dessa USDM flygningar har ätit upp deras marginaler i F. Vi var tre personer som flög på USDM på båda våra resor i helgen.

asianaf.jpg

11 personer gillar detta.
  2. NotRyan

NotRyan Medlem

Nu tror jag väl att Asiana får lika mycket betalt för en plats från USDM som från MIles&Less eller Eurobonus och dom släpper väl inte bonusplatser om dom räknar med att fylla kabinen med revenue-pax. Fast tre stycken Champagne-torskar ;) kanske äter och dricker upp ersättningen från USDM (och mer därtill)... :cool:

1 person likes this.
  3. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ännu en "Enhancement":D
    Asiana har jag inte provat ännu men det kommer.

4. Friskytten

Friskytten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra att veta .....ingen Krug:(

6. Det är väl bara NH/SQ som kör Krug?

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Glöm inte Cathay!

1 person likes this.
  8. Ah, gör dom det fortfarande. Fick för mig att dom slutat med Krug men då hade jag fel.

9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intra Asien kör de med annan Champagne, men på long haul är det fortfarande Krug som gäller.

10. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken skumpa kör SQ i F intra asien?
    Har man chans på Krug eller kan man få det i The Private room?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!