Senaste nytt

Asiana börjar med A380 till Frankfurt från mars 2017

Ormen

Medlem
Sökt och sökt efter infon med hittar inte riktigt det jag söker. Asiana börjar ju flyga ICN - FRA med A380 from 1 mars i år. Gäller det bara för en sommartabell eller är det tänkt att den sträckan ska trafikeras av A380 tillsvidare?

Har ingen officiell info men utifrån info här på forumet, samt utifrån egna sökningar, har jag noterat att det blir B777 from 29/10, så antingen är det bara sommartabell eller så plockar de bort den helt, antar jag.
 

blobloblo

Medlem
Har ingen officiell info men utifrån info här på forumet, samt utifrån egna sökningar, har jag noterat att det blir B777 from 29/10, så antingen är det bara sommartabell eller så plockar de bort den helt, antar jag.

Såg samma sak när jag kollade på United. Den 777-200LR som ser ut att användas då har väl ingen F heller?
 

Ormen

Medlem
Såg samma sak när jag kollade på United. Den 777-200LR som ser ut att användas då har väl ingen F heller?

Ja, Asiana behåller bara F på A380, är avvecklad på 777 och 747. På 747 (åtminstone inom Asien) kan man välja F platserna när man flyger business men detta verkar ej vara möjligt på 777, åtminstone gick det inte när jag reste för 3 v sedan.
 

Brandten

Medlem
Härligt! Kan du inte skriva ett par rader här om upplevelsen i a380.

Fanns inga platser så....bara på A380 den 5/3.
upload_2017-3-1_12-3-26.png
 
Synd bara att Eurobonus (eller åtminstone united när jag söker) inte har några platser under mitten av juli till mitten av augusti, precis den tid jag vill flyga.
 
Har visserligen bokat BMA-BRU-NRT-BRU-BMA med ANA i Business, för mina och frugans sista poäng på EB kontot...

Men nu upptäckte att jag kunde hitta ARN-FRA-BKK-NRT med TG First...
Och sedan retur med ASIANA FIrst via ICN-FRA-ARN...

Visserligen saknas det det 50 000 poäng på EB per pers, vilket kostar 10 000 kr/pers att köpa in... Tycker ni som rest med både TG och ASIANA First att det är värt att kosta på 10 000 kr/pers mer jmf med ANA C-klass...?
 
Toppen