Senaste nytt

Asiana börjar med A380 till Frankfurt från mars 2017

Henrik_B

Medlem
Det är ungefär samma sannolikhet som att stötta på påskharen i sitt naturliga habitat. Grattis!

Tack! Finns gott om "fyror" i F på 380'an i April. Alla familjer med planerade asienresor runt påsk borde boka nu innan fönstret smäller igen!

Edit: Finns i maj och juni också. Det är så långt jag har kollat.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Nu står det även A380 när man söker via United.

Svåra beslut detta:
Thai C (DPS-BKK) + Thai F (BKK-NRT) + ANA F (HND-FRA)
eller
Singapore F (CGK-SIN) + Singapore C (SIN-ICN) + Asiana F (ICN-FRA)

Jag har redan Singapore F på utresan och kommer inte att vara i Jakarta på semestern så det kräver extra flygbiljett dit från Bali. Alternativt flyga DPS-SIN i C med Singapore.
 
Kollar du i appen eller på SAS hemsida? Appen visar fel flygplanstyp för mig trots refresh för en annan bokning som ändrats...
Kollat både SAS-appen, SAS-webben, Asianas "visa bokning" och Google flights och alla visar 747. Avgångstiden för OZ542 från FRA ändras som det ser ut just nu från 18.30 till 19.00 den 25/26 mars. Så där nånstans är dom i planeringen. Eller har det att göra med vinter/sommartiden?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Eller så kan du prova CGK-SIN-MNL-ICN-FRA och få 2x Singapore F.
Då blir det en open jaw till Frankfurt.
Man kan alltid köpa en separat enkelbiljett för resan från Frankfurt till Sverige.
Hittar dock inga F award på SIN-MNL på mina datum, skulle ju gå att boka SIN-CGK-ICN-FRA-ARN på hemersan om man vill ha in en Singapore F och Asiana F. Men återigen så måste jag lösa egen transport från DPS till SIN.
 

Dr. Miles

Expert
Hittar dock inga F award på SIN-MNL på mina datum, skulle ju gå att boka SIN-CGK-ICN-FRA-ARN på hemersan om man vill ha in en Singapore F och Asiana F. Men återigen så måste jag lösa egen transport från DPS till SIN.
Ja Singapore - Manila i F verkar svårt.
Ingen verkar ha kunnat boka Singapore Airlines First class mellan Singapore-Manila under sista halvåret med SAS EuroBonus poäng.
 
Toppen