Senaste nytt

Asiana börjar med A380 till Frankfurt från mars 2017

spritfet

Medlem
Läste precis den andra tråden om att F försvinner från den 26 december och var redo att börja boka om till andra alternativ. Ser nu i min bokning den 11 mars att B747 är ändrat till A380. Sånt sjukt flyt att de sätter in A380:n från den 1 mars. *köper en lott*

Fråga: Nån som åkt F i A380:n och kan säga något om mittenplatserna 3 E/F. Vi är två som reser och rad 1 är redan bokad. Rad 2 är dock fortfarande ledig. Kabinen har bara tre rader så rad 3 är gissningsvis inget att klaga på.
Bara att gratulera :) Åkte ICN-LAX för ett år sedan och det är en väldigt rymlig kabin och mycket bra service. Skärmen är bisarrt stor

Satt på 3E/F med @VonMögen och jag skulle inte tveka att sitta där igen.
 

Ormen

Medlem
Hmm, tittar lite på Asiana hem på min resa nästa år och det finns upp emot 4 platser i First som Award på ICN-FRA. Det står dock listat som B747 fortfarande.
Frågan är ju om man ska byta ut BKK-NRT-FRA i Thai A380 och ANA B773 i First mot att flyga Business till Inceon och sen Asiana First på A380.

Har gått i precis samma tankar en tid. Dock varit orolig för att First helt skulle försvinna till Europa men istället uppgraderas linjen. Härligt. Nu gäller det bara att avvakta och se när det står att sträckan flygs av A380, innan dess ändrar jag inget. Hoppas också tillgängligheten kommer fortsätta vara lika god.

För min del kommer detta innebära att jag flyger Singapore Airlines i business hela vägen från Wellington till Seoul, istället för via Bangkok och Tokyo med Thai/ANA (separata bokningar, såklart).
 

Glenn E

Medlem
Frankfurt-Seoul måste vara ett bra alternativ för en award bokning för 2 personer.
Det finns 2 lediga F platser i stort sett varje dag i mars.
Och i business finns det 8 lediga award säten.
 

Ormen

Medlem
Frankfurt-Seoul måste vara ett bra alternativ för en award bokning för 2 personer.
Det finns 2 lediga F platser i stort sett varje dag i mars.
Och i business finns det 8 lediga award säten.

Det som är tråkigt med att boka first med Asiana Frankfurt-Seoul är ju, för det första är svårt/går ej att hitta first vidare från Seoul och för det andra att Lufthansa, som @Agö skriver, slutar flyga F till Seoul. Således kan man ej hoppas på FCT i Frankfurt.
Jag förespråkar istället utresa till Tokyo och hemresa från Seoul, om man bokar first-award till Asien.

Tillägg: Vill man garantera first och inte hoppas på platser 2 v innan är naturligtvis FRA-ICN mkt bra alternativ. Glömde initialt skriva det.
 

Dr. Miles

Expert
Det som är tråkigt med att boka first med Asiana Frankfurt-Seoul är ju, för det första är svårt/går ej att hitta first vidare från Seoul och för det andra att Lufthansa, som @Agö skriver, slutar flyga F till Seoul. Således kan man ej hoppas på FCT i Frankfurt.
Ja, någon blev sur när jag påpekade att Asiana har inte tecknat avtal med Lufthansa gällande tillgång till First Class Lounge på Frankfurt flygplats.

Lounge Frankfurt | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen