Bara att gratulera Åkte ICN-LAX för ett år sedan och det är en väldigt rymlig kabin och mycket bra service. Skärmen är bisarrt storLäste precis den andra tråden om att F försvinner från den 26 december och var redo att börja boka om till andra alternativ. Ser nu i min bokning den 11 mars att B747 är ändrat till A380. Sånt sjukt flyt att de sätter in A380:n från den 1 mars. *köper en lott*
Fråga: Nån som åkt F i A380:n och kan säga något om mittenplatserna 3 E/F. Vi är två som reser och rad 1 är redan bokad. Rad 2 är dock fortfarande ledig. Kabinen har bara tre rader så rad 3 är gissningsvis inget att klaga på.
Hmm, tittar lite på Asiana hem på min resa nästa år och det finns upp emot 4 platser i First som Award på ICN-FRA. Det står dock listat som B747 fortfarande.
Frågan är ju om man ska byta ut BKK-NRT-FRA i Thai A380 och ANA B773 i First mot att flyga Business till Inceon och sen Asiana First på A380.
Tänker att det kanske hänger ihop med detta?Asiana ska flyga A380 till Frankfurt alla dagar i veckan.
Intressant med en kapacitetsökning från 264 till 495 säten.
Frankfurt-Seoul måste vara ett bra alternativ för en award bokning för 2 personer.
Det finns 2 lediga F platser i stort sett varje dag i mars.
Och i business finns det 8 lediga award säten.
Ja, någon blev sur när jag påpekade att Asiana har inte tecknat avtal med Lufthansa gällande tillgång till First Class Lounge på Frankfurt flygplats.Det som är tråkigt med att boka first med Asiana Frankfurt-Seoul är ju, för det första är svårt/går ej att hitta first vidare från Seoul och för det andra att Lufthansa, som @Agö skriver, slutar flyga F till Seoul. Således kan man ej hoppas på FCT i Frankfurt.