Senaste nytt

Asiana börjar med A380 till Frankfurt från mars 2017

Buffy

Medlem
Jag flög Asiana F i A380 mellan FRA och ICN för en dryg månad sen och det var toppen såklart. En vecka senare flög jag Thai F i B747 på BKK-MUC och det var faktiskt ännu bättre. Lite pga Royal First Class-loungen på Bangkoks flygplats.
Vad är det som är så bra Royal F Class loungen i Bangkok?
 

Vaniljvodka

Medlem
Vad är det som är så bra Royal F Class loungen i Bangkok?

Om du anländer med Thai så blir du körd med bil från planet (om du får apron) och sedan golfbil till loungen. Väl där så finns det privata rum, matsal med bordsbeställning och ett allmänt lugn som jag nog inte stött på i nån annan lounge. Uppassningen är dessutom på en annan nivå. Mittemot loungen så ligger dessutom Royal Orchid Spa där det ingår en timmes helkroppsmassage, vilket var otroligt avkopplande mellan flygen. Vi hade lite drygt fem timmar och jag hade väl egentligen klarat mig med 3-4 då man varit på resande fot nästan hela dan och längtade lite efter sängen på 747:an.
 

Samosaguas

Medlem
En fråga till er som testat Asiana First från Seoul till Frankfurt. Hur fungerar det från incheckningen på ICN? På Asianas hemsida så står det att den personliga assistansen från incheckning genom immigration till loungen endast är för passagerare med betald biljett och inte award-biljetter. Har ni som åkt med awardbiljett fått denna service?
 

Henrik_B

Medlem
Ja, det stämmer. Enbart assistent till säkerhetskontrollen på awardbiljett. Dock var det ingen kö igenom säkerhetskontrollen och exit immigration när vi åkte vilket hade gjort assistenten överflödig.
 
Last edited:
Toppen