SeaPlanePilot
Medlem
Va bra, nu ser det ljust ut för SAS. Trodde att spekulationerna på forumet skulle klinga av, men icke - 50 inlägg på två timmar
5,61m mot 5,28m har jag för mig att det är. Bredare men inte jättemycket
Ja, just därför den marknadsförs som XWB! Så A350 kommer ha lika breda stolar som A330 tillskillnad mot 787an som är betydligen smalare och ändå har 9 i bredd
Tack för svar.A350: 561cm
A330: 528cm
B787: 549cm
Allt enligt Wikipedia. Så.. ett extra säte på 33cm måste väl innebära att antingen aisle eller stolar blir marginellt smalare, men något rymligare än B787 med 3-3-3.
Problemen för SAS upphör ju inte per automatik för att man ökar sina utgifter radikalt med dessa nya plan. Soppabesparingen kommer ju inte betala tillbaka sig förrens efter bra många år. Passagerarantalet är ju vad som måste upp, visst man kanske kan lyckas öka dessa genom sina nya flygplan men konkurrenterna sitter ju inte stil.
DY som kommer med sina 787or inom kort lär ju sno en stor skara passagerare inte bara på shorthaul utan även longhaul framöver iom detta. Inte alls säkert att folk går tillbaka till SAS när det finns nya plan, man kanske vant sig vid nivån hos DY och är mer än fullt nöjd utifrån prisbilden..
Så bra att SAS äntligen gör något, men frågan är om det inte är försent ändå?! 1Mdr i förlust per kvartal kommer inte fungera oavsett vad förhoppningarna är hos den trogna skaran.
Problemen för SAS upphör ju inte per automatik för att man ökar sina utgifter radikalt med dessa nya plan.
Soppabesparingen kommer ju inte betala tillbaka sig förrens efter bra många år.
Bravo! Det er en katastrofe at SAS ikke har været forbundet med Africa i 20 år! Økonomien i Africa buldrer frem, her er der vækstmuligheder og profitmuligheder hvis det drives rigtigt! Accra, Nairobi, Addis er også interessante....(der er overkapacitet på JNB?)Jag hoppas mer på ARN-SIN (som vanligt). Undrar om CPH-JNB/CPT skulle fungera?
Utgiften "periodiseras" genom att man säljer vidare till ett leasingbolag direkt och hyr tillbaka planen, vilket ger löpande utgifter istället för en gigantisk minuspost. Det enda som belastar balansräkningen direkt är skulderna som uppkommer pga finansiering av köpet.
Någon som har konkreta siffror på hur mycket SAS räknat på att dom måste öka sitt passagerarantal för att börja visa svarta siffror?