Senaste nytt

Artikel: SAS beställer Airbus A350 till långlinjeflottan

Jaws

Medlem
Det låter som en synnerligen efterlängtad förnyelse. Nu har vi hopp om SAS igen!
Med de nya 350:rna kan helt nya destinationer övervägas och framförallt får vi en äkta och fräsch businesscabin!!! häri räknar jag även de uppfräschade 330:rna

Tänk om vi kunde få en jordenruntbuss exvis ARN-SFO/LAX- Bangkok/Shanghai/Tokyo. :cool:
Visst får man drömma!!!
 
Rickard Gustafsson ger oss sitt ord om att stolarna kommer så fort som möjligt på direkt fråga - men vill inte lova något datum och vill inte bekräfta några detaljer. Oväntat :)
 

Jaws

Medlem
Martin @martin
Kan Du fråga Rickard om nya spännande destinationer från ARN finns med tex SFO och kanske tom Honolulu?
 

SK1989

Medlem
Ja, jag märkte också det. Det är försämring på sätt och vis.
Har A350 bredare kabin än A330?
Ja, just därför den marknadsförs som XWB! Så A350 kommer ha lika breda stolar som A330 tillskillnad mot 787an som är betydligen smalare och ändå har 9 i bredd :)
 
Last edited:

Senator

Moderator
Martin @martin
Kan Du fråga Rickard om nya spännande destinationer från ARN finns med tex SFO och kanske tom Honolulu?

Jaws, jag är ledsen om jag låter elak, men marknaden Skandinavien till Honolulu, hur stor är den tror du? :) Inget bolag flyger mellan Europa och Hawaii idag, och det skulle förvåna mig om mycket om SAS skulle hitta en marknad dit när ingen av dom större drakarna har gjort det så långt.
 

Tjaeng

Medlem
Ja, jag märkte också det. Det är försämring på sätt och vis.
Har A350 bredare kabin än A330?

A350: 561cm
A330: 528cm
B787: 549cm

Allt enligt Wikipedia. Så.. ett extra säte på 33cm måste väl innebära att antingen aisle eller stolar blir marginellt smalare, men något rymligare än B787 med 3-3-3.
 

Homer

Medlem
Jaws, jag är ledsen om jag låter elak, men marknaden Skandinavien till Honolulu, hur stor är den tror du? :) Inget bolag flyger mellan Europa och Hawaii idag, och det skulle förvåna mig om mycket om SAS skulle hitta en marknad dit när ingen av dom större drakarna har gjort det så långt.

Du glömmer potentialen i KRN-HNL, ligger geografiskt relativt nära jmfrt, med andra flygplatser i Europa
och japanerna kan åka vidare till ett annat favoritresemål efter att ha sett norrsken ;)
 
Toppen