Senaste nytt

Artikel om SAS lounger i Dagens Næringsliv

Banbul

Medlem
I en artikel i norska affärstidningen Dagens Næringsliv, så uttalar sig informationschef K.M. Johansen:

- Sas satsar inte på lyx. Vi vill at loungen skall vara folklig och passa en bred publik. Målet är att ha det enkelt och praktiskt. Vi har inte champagne, men vinet är inte dåligt!
Det är en myt att de som flyger mest är män i kostym och slips. Vi har lika många nordsjöarbetare inom och de dricker inte mousserande.


Det göres en jämförelse med den nya Finnair Flaggskeppsloungen på Vantaa.

Artikeln har jag (försökt) lägga som bilaga.
sida 1 och 2

Visa bifogad bild 2.pdf Visa bifogad bild 1.pdf
 

fcx

Medlem
Rätt i sak.

Sas satsar inte på lyx och ingen dricker mousserande i deras lounger. Dock så beror ju det på att det inte erbjuds...
 

Jonas C

Medlem
Rätt i sak.

Sas satsar inte på lyx och ingen dricker mousserande i deras lounger. Dock så beror ju det på att det inte erbjuds...
Mousserande finns i Helsingfors Loungen, och ibland även på Arlanda. Men "vinet" är nog inte det godaste, så det kanske är därför folk väljer att avstå ;)
 

sembl

Medlem
I en artikel i norska affärstidningen Dagens Næringsliv, så uttalar sig informationschef K.M. Johansen:

- Sas satsar inte på lyx. Vi vill at loungen skall vara folklig och passa en bred publik. Målet är att ha det enkelt och praktiskt. Vi har inte champagne, men vinet är inte dåligt!
Det är en myt att de som flyger mest är män i kostym och slips. Vi har lika många nordsjöarbetare inom och de dricker inte mousserande.


Det göres en jämförelse med den nya Finnair Flaggskeppsloungen på Vantaa.

Artikeln har jag (försökt) lägga som bilaga.
sida 1 och 2

Visa bifogad bild 20652 Visa bifogad bild 20651

Det är ingen myt, det är fakta att de flesta som reser är män i kostym som hänger i loungen. Mig exkluderat då jag alltid byter om till något som tål att bli skrynkligt.
 

Agö

Medlem
Haha, klassisk kommentar. "Nordsjöarbetare dricker inte mousserande." Har vi inte en del off-shore- och shippingfolk här som kan dementera detta? Det kanske erbjuds i mängd ute på plattformarna?
 

Jacob

Medlem
Haha, klassisk kommentar. "Nordsjöarbetare dricker inte mousserande." Har vi inte en del off-shore- och shippingfolk här som kan dementera detta? Det kanske erbjuds i mängd ute på plattformarna?
Pratar vi Aeroflot så har de tagit bort gratis alkohol (inte minst vodka) i ekonomiklass till "sjömansdestinationer". Och vad jag förstod finns det en anledning.
 

JonW

Medlem
Just, det här är ju direkt löjeväckande:

LUKSUS I HELSINKI. I Finnairloungen
kan du drikke så mye
Dom Perignon du bare vil mot litt
betaling.

Det torde ju gälla för en stor mängd krogar världen över, och hittills har AY inte tillämpat några självkostnadspriser direkt i loungerna, så knappast någon speciell kundlyx.

Inte heller det faktum att AY erbjuder lågprisvin även på flaska och inte bara on tap, vilket ju också hävdas.

Sen påstår man att Finnair Spa ska återöppna, vad jag sett är det bara en bastu som blir kvar av gamla spa:t.
 
Toppen