Senaste nytt

Arlandatullen stoppar mellan 25 och 50 försändelser med knark, varje dag

Timotey

Medlem
Jag vet inte om det är med knark att göra men när jag passerade tullen på Arlanda T5 nyligen stod sån här exter på deras whitebord i rummet där de kontorllerar utvalda resenärer:
IATA kod: ADD
Är du säker att det inte stod ADK och sedan typ 4650, tyckte jag såg det sist på tavlan där inne när jag ankom förra veckan. ADK står för automatisk dokument kontroll och är de dator skärmar där man bl.a. på sidan 4650 hittar ett register över alla IATA koder.
 

AABack2ARN

Medlem
Med tanke på vilken handstil de flesta har idag så ser nog ADD och ADK nästan likadana ut ;)

Hur vet man att ADK 4650 står för ett register över alla IATA-koder? :)
 

Timotey

Medlem
Med tanke på vilken handstil de flesta har idag så ser nog ADD och ADK nästan likadana ut ;)

Hur vet man att ADK 4650 står för ett register över alla IATA-koder? :)
Saker som är bra att veta ;) . Dock lite osäker på just siffrorna, som sagt tyckte jag såg den texten sist jag gick förbi tullen
 
Vad jag sett brukar de skriva upp dagens ankomster med IATA-koderna på den där whiteborden. Igår väntade två tullare när man kom ut från OS317 från Wien, verkade vänta på någon speciell. Sett det förut också.
 

Dr. Miles

Expert
Är du säker att det inte stod ADK och sedan typ 4650, tyckte jag såg det sist på tavlan där inne när jag ankom förra veckan. ADK står för automatisk dokument kontroll och är de dator skärmar där man bl.a. på sidan 4650 hittar ett register över alla IATA koder.
I fredags stod det FRA och MUC på vita tavlan i kontrollrummet vid tullen.
 
A

Aurora

Guest
Ikke en sjel i tolla da jeg kom fra CPH til ARN sent fredagskveld forrige uke. Kunne lett dratt inn droger fra hele verden da, siden det er en typisk flight som sluser folk inn fra connecting flights fra både europa og asia.
 

AABack2ARN

Medlem
Ikke en sjel i tolla da jeg kom fra CPH til ARN sent fredagskveld forrige uke. Kunne lett dratt inn droger fra hele verden da, siden det er en typisk flight som sluser folk inn fra connecting flights fra både europa og asia.

Droger som du hade i handbaggaget då (eller på dig)?

För du vet troligen inte vad som försigår bakom kulisserna med det incheckade baggaget.
 
A

Aurora

Guest
Droger som du hade i handbaggaget då (eller på dig)?

För du vet troligen inte vad som försigår bakom kulisserna med det incheckade baggaget.

Nå reiser jeg stort sett bare med håndbag på slike korte reiser.
Hadde jeg hatt i håndbaggasjen, så hadde det vært null problems ja :)
 
Toppen